Grand Prix Brazylii: Pośrednie i miękkie opony na jednym z najkrótszych torów

Położony w sercu Sao Paulo tor Interlagos jest drugim najkrótszym obiektem w kalendarzu, po Monako. Charakterystyczne dla tej pętli zakręty oraz zmiany poziomu są fascynującym wyzwaniem dla kierowców.

W tym artykule dowiesz się o:

Na ten weekend nominowano pośrednią i miękką mieszankę, ale tradycyjnie szanse na opady deszczu są dość duże, a pierwsze długoterminowe prognozy przewidują mokre warunki przynajmniej podczas części weekendu. Spora liczba zakrętów upakowanych w liczącą zaledwie 4,309 km długości pętlę oznacza, że ogumienie musi bezustannie pracować, a względny brak długich prostych nie daje im szansy na schłodzenie. Do tego nawierzchnia słynie z wybojów, co w połączeniu z szybkimi łukami i wąskimi poboczami wymaga od kierowców maksymalnej koncentracji.
[ad=rectangle]
Interlagos słynie przede wszystkim z pełnych entuzjazmu kibiców oraz niepowtarzalnej atmosfery. Wielokrotnie na tym torze rozstrzygały się losy walki o mistrzowski tytuł, ale przy podwójnie punktowanym finale sezonu 2014 w Abu Zabi tym razem tak nie będzie.

- Brazylia to jeden z najważniejszych rynków na świecie dla Pirelli, więc wizyta u naszych przyjaciół i fanów jest prawdziwą przyjemnością. Okrążenie tego toru mocno obciąża opony, bo jest praktycznie niekończącą się sekwencją zakrętów, w tym wielu bardzo szybkich. W wyścigu bardzo istotne będzie wydobycie maksymalnego potencjału z ogumienia oraz możliwości strategicznych. W przeszłości wiele wyścigów odbywało się tutaj w deszczu i jest na to szansa również w tym roku. Te wszystkie czynniki sprawiają, że Grand Prix Brazylii jest z reguły dramatycznym i nieprzewidywalnym wyścigiem. Możemy się spodziewać kolejnego pełnego emocji weekendu z udziałem kibiców, którzy są pełni pasji do Formuły 1 - powiedział Paul Hembery.

Charakterystyka toru pod kątem opon:


[list]

  • Interlagos to jeden z niewielu torów w kalendarzu, po których jeździ się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (obok Marina Bay, połowy Suzuki, Circuit of The Americas i Yas Marina - co oznacza, że trzy ostatnie wyścigi sezonu odbywają się na lewoskrętnych obiektach).

  • Mieszanka pośrednia pracuje w niskich temperaturach i osiąga optymalną formę nawet w chłodnych warunkach. Dla kontrastu mieszanka miękka pracuje w wysokim zakresie i jest odpowiednia na ciepłe warunki. Ma to wpływ na strategię wykorzystania opon podczas wyścigu.

  • Opony na Interlagos są często poddawane działającym jednocześnie siłom, które działają w osi poprzecznej i podłużnej. To podnosi temperaturę mieszanki. Poziom docisku jest generalnie wysoki, a wymagania dotyczące przyczepności aerodynamicznej i mechanicznej są mniej więcej jednakowe.

  • Zwycięską strategią w zeszłym sezonie były dwa pit stopy. Sebastian Vettel z Red Bulla wystartował na pośredniej mieszance, zjechał po drugi komplet pośrednich opon na 24. okrążeniu, a na 47. okrążeniu założył twarde opony. Przed startem wyścigu ze względu na warunki atmosferyczne w ogóle nie jeżdżono po suchym torze, co skomplikowało strategiczne wyliczenia.

  • [/list]

    Komentarze (0)