Nie sprawdził się system podwójnych punktów w ostatnim Grand Prix sezonu. Dlatego w przyszłorocznych mistrzostwach świata zniknął ten punkt z regulaminu. Nie będzie również zapowiadanego restartu w pól startowych. Kierowcy tak jak do tej pory będą od nowa rozpoczynać wyścig po zjeździe samochodu bezpieczeństwa.
Jeśli zagrożenie na torze nie będzie zbyt duże, to aktywowany będzie "wirtualny samochód bezpieczeństwa" (VSC). Testy odbyły się już podczas treningów w sezonie 2014, które zdały egzamin. Natomiast jeśli będzie musiał zostać przerwany wyścig, to kierowcy nie zjadą na pola startowe, lecz do alei serwisowej.
[ad=rectangle]
Kierowca będzie musiał wystartować do wyścigu z pit lane, jeśli na 15 sekund przed okrążeniem formującym wokół jego bolidu znajdować się będą mechanicy. Jeśli kierowca wyruszy normalnie, to otrzyma karę stop&go. Podobnie będzie karane zbyt niebezpieczne wypuszczenie z pit stopu.
Każdy wymieniony element w silniku będzie skutkował karą. Kierowcy będą otrzymać kary przesunięcia na starcie. Jeśli nie zostanie ona zrealizowana w całości, to do końcowych rezultatów będzie doliczony czas. Oprócz 5-sekundowych kar, pojawią się również 10-sekundowe.
Samochód bezpieczeństwa będzie zjeżdżał na kolejnym okrążeniu, gdy zostanie wyprzedzony przez zdublowanych kierowców. Nie będzie musiał czekać, aż ustawią się na końcu stawki.
Wyjaśniono także procedurę kwalifikacji, gdy z różnych przyczyn stawka ulegnie zmniejszeniu. W przypadku 24 bolidów, z Q1 i Q2 będzie odpadać po 7 samochodów. Podobnie w przypadku 22 aut, wtedy z Q1 i Q2 odpadnie po 6. W Q3 zawsze wystąpi najlepsza dziesiątka.
Masa bolidu bez paliwa nie może być mniejsza niż 702 kilogramy. W porównaniu do sezonu 2014 jest to wzrost o jeden kilogram.