Kimi Raikkonen przez większość dnia testował średnia i twardą mieszankę Pirelli, aby w końcowych fragmentach sesji założyć szybsze opony. Właśnie wtedy udało się Finowi poprawić o 0,1 sekundy czas uzyskany przez Sebastiana Vettela w pierwszym dniu testów, dotąd najlepszy w Jerez. [ad=rectangle]
Dobrą formę silnika Ferrari potwierdził także Marcus Ericsson. Szwed w barwach Saubera wykonał w środę 112 okrążeń, sześć mniej od Raikkonena, i osiągnął drugi najlepszy czas.
Najaktywniejszym zespołem był ponownie Mercedes. Lewis Hamilton przejechał 116 okrążeń, choć podobnie jak w pierwszym dniu testów nie ustrzegł się problemów. W porannej sesji bolid Anglika obrócił się na jednej z szykan i zatrzymał się obok toru. Czerwone flagi powiewały przez kilkanaście minut. Po upływie nieco ponad pół godziny Hamilton wrócił do testów.
Poważniejsze problemy mieli Lotus i Honda. W barwach stajni z Enstone po raz pierwszy w tym roku zaprezentował się Romain Grosjean. Francuz wykonał jednak ledwie 53 okrążenia. 35 razy pętle w Jerez przemierzył Jenson Button nim doszło do kolejnej awarii jednostki napędowej Hondy.
Japoński producent może mówić o sporym falstarcie. W ciągu czterech dni bolidy McLarena napędzane jednostką Hondy wykonały łącznie 79 okrążeń. W tym samym czasie najbardziej aktywny Mercedes wykręcił ponad 500 "kółek".
Wyniki 4. dnia testów w Jerez:
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:20,841 | 106 |
2 | Marcus Ericsson | Sauber | +1,178 | 112 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes GP | +1,331 | 116 |
4 | Max Verstappen | Toro Rosso | +1,712 | 97 |
5 | Felipe Massa | Williams | +2,275 | 73 |
6 | Romain Grosjean | Lotus | +2,961 | 53 |
7 | Daniił Kwiat | Red Bull | +3,134 | 63 |
8 | Jenson Button | McLaren | +6,819 | 35 |