Zgodnie z wyborem włoskiego producenta podczas tegorocznej GP Kanady kierowcy będą mieli do dyspozycji ultramiękką, supermiękką i miękką mieszankę opon Pirelli.
Według nowego regulaminu zawodnicy, którzy awansują do Q3 będą zmuszeni korzystać z najszybszego kompletu ultramiękkich opon. Ten zostanie zwrócony Pirelli po kwalifikacjach. Pozostali otrzymają możliwość skorzystania z niego podczas wyścigu.
Pirelli wybrało ponadto komplet miękkich opon jako obowiązkowy w trakcie niedzielnych zawodów w Montrealu. Każdy z zawodników musi zaoszczędzić przynajmniej dwa komplety tego ogumienia.
W sezonie 2016 Pirelli musi poinformować zespoły o wyborze ogumienia na zawody poza Europą przynajmniej 14 tygodni przed wyścigiem. W przypadku europejskich rund będzie to 8 tygodni.
Dobór opony na pierwszą część sezonu:
GP Australii: super-miękkie / miękkie / średnie
GP Bahrajnu: super-miękkie / miękkie / średnie
GP Chin: super-miękkie / miękkie / średnie
GP Rosji: super-miękkie / miękkie / średnie
GP Hiszpanii: brak wyboru
GP Monako: brak wyboru
GP Kanady: ultra-miękka / super-miękkie / miękkie