Ekstremalne strategie spowodowane będą supermiękką mieszanką, a charakter toru Shanghai International Circuit nie jest taki jak w Melbourne czy Sakhir, gdzie kierowcy mogli dłużej wytrzymać na tym właśnie komplecie opon. - Mimo że dostępne będą te same mieszanki co w poprzednich Grand Prix, to ciekawie będzie zobaczyć, jak ułoży się stawka na tych kompletach - powiedział Paddy Lowe.
- Kierowcy, którzy zdecydują się na założenie supermiękkiej mieszanki w Q3, długo nie wytrzymają na niej w wyścigu. Będą zmuszeni do pit stopu na pierwszych pięciu okrążeniach, bo prawdopodobne jest wystąpienie efektu pęcherzykowania - dodał dyrektor techniczny Mercedes GP.
Dlatego kierowcy z Brackley w porównaniu do rywali wybrali mniej kompletów supermiękkiej mieszanki. - Będzie mnóstwo analiz w piątek. Na pewno odbędziemy kilka interesujących rozmów na temat kwalifikacji i strategii na wyścig. Dodatkowo nieprzewidywalna ma być pogoda. Najbliższy weekend będzie wyzwaniem - zakończył Lowe.