FIA ma do lipca zdecydować, która osłona kokpitu - aureola Mercedesa czy poliwęglanowa szybka Red Bulla - będzie stosowana w bolidach Formuły 1 od 2017 roku. Bernie Ecclestone osobiście jest przeciwnikiem tej nowinki technicznej.
- Żadna z nich mi się nie podoba - przyznał 85-letni Brytyjczyk dodając złośliwie: - Zwiększy się dzięki temu liczba pit stopów, przecież trzeba będzie czyścić te osłony. To jakiś plus.
Zaprezentowane przez Red Bulla rozwiązanie podczas treningów w Soczi, przeszło wcześniej specjalne testy zderzeniowe. W osłonę uderzano m.in. pędzącą oponą czy pociskiem balistycznym.
- Jaki sens mają takie symulacje skoro samochód stał nieruchomo? W normalnych warunkach bolidy będą się poruszać - powiedział Ecclestone.
- Naturalną reakcją kierowcy jest ucieczka przed lecącym kołem. Zresztą skąd wiemy co stanie się z takim kołem po oderwaniu od bolidu? - podsumował.
ZOBACZ WIDEO Hubert Ptaszek: Celem jest WRC