W sezonie 2017 wejdą w życie nowe przepisy techniczne, które przyniosą wyraźny wzrost docisku aerodynamicznego. Aby spełnić cel w postaci poprawy czasów okrążeń, obok wprowadzenia modyfikacji aerodynamicznych podjęto także decyzję o poszerzeniu opon i rozstawu kół.
Dzięki wprowadzeniu nowych przepisów Formuła 1 zamierza poprawić czasy o około cztery sekundy na okrążeniu. Część tej poprawy ma być zasługą lepszych osiągów ogumienia w zakrętach i podczas przyspieszania.
Przednie opony Pirelli, które obecnie mają szerokość 245 milimetrów, zostaną poszerzone do 305 milimetrów. Szerokość tylnych opon wzrośnie z 325 do 405 milimetrów. Rozmiary slicków nowej generacji to zatem 305/670-13 z przodu i 405/670-13 z tyłu. Średnica obręczy pozostanie bez zmian i wynosić będzie 13 cali.
Testy przy użyciu samochodów w specyfikacji 2012, 2013 i 2014 oraz opon w aktualnych rozmiarach rozpoczęły się już w maju i potrwają przez całe lato, w zależności od ustaleń z zespołami. Testy opon w rozmiarach na sezon 2017 rozpoczną się na początku sierpnia, zgodnie z programem ustalonym z zaangażowanymi w te testy zespołami.
Watch the #MonacoGP unveiling of our #Fit4F1 tyres. Bigger #PZero for Bigger performance: https://t.co/T5LRoJcKCv pic.twitter.com/JEAKOMAQFu
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 maja 2016
ZOBACZ WIDEO Eurosłownik: R jak rywale (źródło TVP)
{"id":"","title":""}