Nowe hybrydowe jednostki napędowe V6 o pojemności 1.6 litra zostały wprowadzone do F1 w 2014 roku. To właśnie od tamtego momentu Mercedes stał się dominującą siłą w królowej sportów motorowych, wygrywając trzy tytuły mistrzów świata z rzędu.
Luca di Montezemolo wyznał na łamach włoskiego "La Repubblica", że wcale nie jest zaskoczony jakością i mocą silnika największych rywali Ferrari, skoro zaczęli nad nim pracę dużo wcześniej, niż się spodziewano.
- Niki Lauda wyznał mi niedawno, że Mercedes pracuje nad nią od 2007 roku - rozpoczął. - Dlatego byli tak stanowczy podczas negocjacji przepisów.
Włoch przyznał również, że z perspektywy czasu wie, iż postąpił źle akceptując wejście w nową erę jednostek napędowych. - Tak, popełniłem błąd. Czułem jednak, że nie mogę pozwolić, żeby Ferrari znalazło się w miejscu będącym antytezą postępu. Zlęknione Ferrari nie byłoby moim Ferrari - zapewnił.
ZOBACZ WIDEO Natalia Partyka: nie myślę o końcu kariery, mogę grać nawet przez 10 lat