Na początku 2011 roku Robert Kubica zdążył sprawdzić samochód przygotowany przez Renault z myślą o sezonie 2011, po czym kilka dni później uczestniczył w fatalnym wypadku w rajdzie samochodowym we Włoszech. To na ponad sześć lat pozbawiło Polaka szans jazdy pojazdem Formuły 1. W czerwcu i lipcu Kubica otrzymał do testów model E20 z 2012 roku. Jest on jednak znacznie słabszy od najnowszej konstrukcji R. S. 17.
Silnik
Pojazd Renault wyposażony jest w sześciocylindrowy, hybrydowy silnik 1.6, którego pracę wspiera jedna turbosprężarka. Obroty jednostki napędowej zostały ograniczone elektronicznie do poziomu 15 tys. na minutę. W trakcie wyścigu francuski samochód może zostać zalany maksymalnie 105 kg paliwa. Model R. S. 17 posiada też system odzyskiwania energii MGU-K. Ma on moc 120 kW.
Renault podaje, iż waga samego silnika wynosi 122 kg. Jego moc szacowana jest na ponad 900 KM, jednak Francuzi nie podają dokładnych danych. Kierowca w trakcie jednego sezonu może wykorzystać maksymalnie cztery jednostki napędowe. Ten zapis regulaminowy został wprowadzony nie tylko w celu obniżenia kosztów, ale też wymuszenia na zespołach tworzenia niezawodnych silników. Jednostka napędowa powstaje we francuskim Viry-Chatillon.
Wymiary i waga
Szerokość samochodu z przodu wynosi 1,6 metra. Z tyłu jest on nieco węższy - 1,5 m. Wysokość pojazdu to 0,95 m. Pojazd przygotowany pod wyścig musi ważyć 722 kg. Wlicza się do tego masę ciała kierowcy, zamontowane kamery oraz paliwo.
Podwozie
Zostało zaprojektowane przez Renault i wyprodukowane przez francuski zespół. Stworzone jest z włókna węglowego i aluminium, co gwarantuje sporą wytrzymałość, ale i niską masę. Przy projektowaniu podwozia uwzględniano rozmiary silnika w modelu R. S. 17 i jego wagę. Produkowane w Enstone.
Zawieszenie
W sporej części również zbudowane z włókna węglowego. Z przodu samochodu znajdują się drążek skrętny oraz przepustnice. Podobnie jak w przypadku podwozia, produkowane jest w Enstone.
Skrzynia biegów
Ośmiostopniowa z biegiem wstecznym, półautomatyczna. Przy jej budowie użyto elementów tytanowych. Posiada system "quickshift", który pomaga w szybszym zmienianiu biegów i wybraniu najlepszego momentu na zmianę.
Hamulce
Tarcze hamulcowe wyprodukowano z karbonu. Za dostarczanie zacisków odpowiada firma Brembo.
Kokpit
Siedzenie jest wyjmowane. Wykonano je z kompozytu węglowego. O bezpieczeństwo kierowcy dbają sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Obok kierownicy umieszczono łopatki zmiany biegów oraz regulator tylnego skrzydła.
Zmiany w porównaniu do poprzednich lat
Tegoroczne opony są szersze o 25 proc. w porównaniu do tych z sezonu 2016. Rozmiar tylnych wzrósł z 325 mm do 405 mm, zaś przednich z 245 mm do 305 mm. Gwarantuje to znacznie lepszą przyczepność. Biorąc też pod uwagę zmiany w konstrukcji podwozia oraz ciągły rozwój jednostek hybrydowych V6 samochody F1 są obecnie o ok. trzy sekundy szybsze niż przed rokiem.
ZOBACZ WIDEO Morderczy triatlon dla najtwardszych: DATEV Challenge Roth 2017 (WIDEO)
Rear Track 1550mm
Overall Height 950mm
Overall Width 2000mm
Overall Weight 722 kg, with driver, cameras and ballastSkopiowane ze strony RenaultSport. Autor tekstu chyba ma problemy z angielskim (Width - szerokość) ;-) i jeszcze jedno, w zawieszeniu nie ma przepustnic, są za to amortyzatory (damper unit)
radzę następnym razem poprosić o tłumaczenie kogoś kto zna angielski , translatory są do d..... Czytaj całość
W artykule podał Pan błędną długość całkowitą samochodu Formuły 1.
Nie jest to na pewno 2m.
Auto BMW Sauber F1.07 jakim jeździł Robert Kubica w sezonie 2007 mia Czytaj całość