Koniec z piątkowymi treningami w F1? Władze Liberty Media mają nowy pomysł

PAP/EPA / CHRISTIAN BRUNA / Na zdjęciu: Start do wyścigu F1
PAP/EPA / CHRISTIAN BRUNA / Na zdjęciu: Start do wyścigu F1

Od lat podczas weekendu wyścigowego w F1 w piątek rozgrywane są dwie sesje treningowe. Wkrótce może to jednak ulec zmianie. Liberty Media rozważa rezygnację z tych treningów. Wtedy w kalendarzu znalazłoby się miejsce dla większej liczby Grand Prix.

W tym artykule dowiesz się o:

Od pewnego czasu w Formule 1 trwają dyskusje na temat formatu weekendu wyścigowego. Zdaniem części ekspertów, należałoby zmienić układ piątkowych treningów, które dla większości kibiców nic nie wnoszą. Wtedy w trakcie jednego weekendu można by rozgrywać nawet dwa wyścigi - jeden w sobotę, drugi w niedzielę.

O zmianach coraz głośniej myślą szefowie Liberty Media. Potwierdził to Ross Brawn podczas specjalnego spotkania w Austin. Brytyjczyk zdradził, że dzięki odpowiednim modyfikacjom w kalendarzu mistrzostw świata mogłoby się znaleźć miejsce nawet dla 25 wyścigów.

- Musimy patrzeć na jakość, a nie na ilość. Nie ma sensu dokładać wyścigów, jeśli nie podniosą one poziomu. Chyba, że lokalizacja, charakter czy też historia toru sprawiają, że jest on niezbędny z punktu widzenia kalendarza F1. Zespoły mają problemy logistyczne przy większej liczbie Grand Prix. Dlatego musimy przyjrzeć się bliżej formatowi weekendu wyścigowego, aby umożliwić poszerzenie kalendarza F1. Mamy otwarte umysły w tej kwestii - powiedział Brytyjczyk, który z ramienia Liberty Media odpowiada za kwestie sportowe w F1.

Były szef Ferrari i Mercedesa nie ukrywa, że sporo osób ma wątpliwości do słuszności organizowania dwóch sesji treningowych w piątki. - Myślę, że w kwestii niedzielnych wyścigów nic się nie zmieni. To danie główne, ale czy piątkowe sesje są nam potrzebne? Gdyby ich nie było, moglibyśmy dodać kolejne Grand Prix do kalendarza. Rozwiązalibyśmy wtedy problemy logistyczne ekip. Z drugiej strony, piątkowe treningi są ważne dla nadawców telewizyjnych i organizatorów wyścigów. Musimy znaleźć jakieś rozwiązanie - dodał.

Brawn zdradził też, że obecnie Liberty Media prowadzi zaawansowane rozmowy z promotorami, którzy organizują wyścigi F1. Nowe władze królowej motorsportu coraz częściej idą na ustępstwa, czego nie obserwowaliśmy za rządów Berniego Ecclestone'a. - Staliśmy się organizacją, która mówi "tak", gdy promotor czegoś potrzebuje. Zmieniliśmy godzinę kwalifikacji w Austin i jak zdradził nam Bobby Epstein z toru COTA, na obiekcie pojawiło się 20 tys. fanów więcej niż przed rokiem - zdradził Brawn.

ZOBACZ WIDEO: Ogromny projekt Kusznierewicza. Cały świat będzie podziwiał Polaków

Komentarze (2)
avatar
AirDex
25.10.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Można też zrezygnować z kwalifikacji i ustawiać zawodników na starcie na podstawie losowania albo głosowania kibiców. Wtedy można przeprowadzić 70 wyścigów w sezonie. Np GP Trynidadu i Tobago, Czytaj całość
5teel
24.10.2017
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Hehe przecież od tego jest piątek by sprawdzić tempo wyścigowe nie wyobrażam sobie by zespoły miały tylko 1h w sobote na ustawienie bolidów przecież w piątki widać często że zespoły maja proble Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.