Formuła 1 daleko w tyle za innymi dyscyplinami. Nie ma się czym chwalić

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Red Bull / Marina Bay - tor Formuły 1
Materiały prasowe / Red Bull / Marina Bay - tor Formuły 1
zdjęcie autora artykułu

Niedawno Formuła 1 chwaliła się ogromnymi wzrostami, jeśli chodzi o zainteresowanie kibiców F1 w social mediach. Eksperci podkreślają jednak, że królowa motorsportu jest nadal daleko w tyle za innymi dyscyplinami.

W tym artykule dowiesz się o:

W ostatnich dniach Formuła 1 dokonała podsumowania ostatniego roku. Szefowie królowej motorsportu pochwalili się, że liczba obserwujących F1 w najważniejszych portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram i YouTube) wynosi 11,9 mln osób. To wzrost aż o 54,9 proc. w porównaniu do roku 2016.

To efekt polityki obranej przez Liberty Media, która położyła mocny nacisk na interakcje z fanami w social mediach. Zwiększono liczbę materiałów wideo publikowanych w ten sposób, zezwolono też zespołom na publikowanie niektórych nagrań. Wcześniej nie było to możliwe. W efekcie czas spędzony przez kibiców na oficjalnej stronie F1 na Facebooku wzrósł o 1600 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. Na Twitterze materiały opublikowane przez F1 wygenerowały 64 mln wyświetleń. To wzrost o 165 proc.

- Kiedy to czytasz, wygląda to na dobrą wiadomość. W rzeczywistości jesteśmy jednak daleko w tyle. Wystarczy spojrzeć na Facebooka. Mercedes ma 10 mln fanów, podczas gdy klub piłkarski FC Barcelona 95,5 mln. Jesteśmy w d... Podobnie sytuacją wygląda z kierowcami. Lewis Hamilton ma 4 mln obserwujących, a Cristiano Ronaldo 11,8 mln - podkreśla Pat Symonds, były szef techniczny Williamsa.

Symmonds dołączył do zespołu specjalistów, którzy wspólnie z Rossem Brawnem pracują nad obraniem dalszego kierunku rozwoju Formuły 1. Brytyjczyk ma świadomość, że w kwestii social mediów królową motorsporu nadal czeka sporo pracy. - W tej kwestii zaszliśmy już dość daleko. Jesteśmy świadomi, że nadal mamy nad czym pracować i jest co poprawiać. Zanim Liberty Media przejęła Formułę 1 było inaczej. Nie sądzę, aby Bernie Ecclestone miał na uwadze takie tematy - dodał Symmonds.

ZOBACZ WIDEO: Niebywały wyczyn polskiego narciarza. "Sam się dziwię, że to zrobiłem"

Źródło artykułu:
Czy dostrzegasz zmiany na lepsze w kwestii obecności F1 w social mediach?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (1)
Gami
15.01.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Cikawe ile procent z tego wzrostu jest dzięki kubicy.