Helmut Marko wątpi w Red Bulla. "Nie jesteśmy gotowi na walkę o tytuł"

AFP / Na zdjęciu: Helmut Marko z zespołu Red Bull Racing (z lewej)
AFP / Na zdjęciu: Helmut Marko z zespołu Red Bull Racing (z lewej)

Doradca Red Bull Racing, Helmut Marko, umniejsza szanse swojego zespołu na powrót na mistrzowski tron w Formule 1. Team z Austrii ma jednak być znacznie szybszy niż przed rokiem.

W tym artykule dowiesz się o:

Red Bull Racing pod koniec poprzedniego sezonu wydawał się godnym przeciwnikiem Mercedesa w walce o wygraną podczas ostatnich wyścigów. Udowodnił to chociażby w Malezji i Meksyku, gdzie triumfował 20-letni Max Verstappen. Zdaniem Helmuta Marko zespół z Austrii wejdzie równie mocny w kolejną kampanię, ale jego wyniki zależeć będą od postępów rywali.

- Jednostka napędowa od Renault powinna być jeszcze bardziej niezawodna i mocniejsza w 2018 roku. W dodatku już od początku sezonu będziemy dysponować konkurencyjnym podwoziem - stwierdził Marko. - Mercedes buduje jednak nowy silnik i pytanie brzmi czy będzie on ponownie górował nad pozostałymi. Jeśli my otrzymamy jednostkę taką jaką nam obiecano, to spodziewamy się być znacznie bliżej nich.

Zapytany czy oznacza to, że Red Bull włączy się na poważnie do walki o mistrzostwo po raz pierwszy od pięciu lat, Marko wyraził wątpliwość. - Nie sadzę, że jesteśmy w momencie, w którym możemy myśleć na poważnie o mistrzostwie - ostrzegł Austriak.

Wieloletni doradca Red Bulla zdradził, że zespół zmienił swoją strategię przygotowań do sezonu, tak by już na jego starcie trzymać się blisko czołówki, co nie udawało się w poprzednich latach.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica wraca do F1. "W Polsce treningi mogą mieć więcej widzów, niż wyścigi"

- W przeszłości zawsze byliśmy mocniejsi w drugiej połowie roku. Analiza wykazała, że staraliśmy się zawsze opóźnić nasze prace, ale w trakcie dwutygodniowej przerwy między wyścigami było nam ciężko odrabiać dystans do rywali. Dlatego teraz chcemy zdążyć z pełnym projektem samochodu na testy w Barcelonie - podkreślił.

Zdaniem Marko, Red Bull ma istotny atut po swojej stronie w porównaniu z Ferrari i Mercedesem, który istotnie wpływa na rozwój samochodu. Jest nim wyrównany skład kierowców i brak pozycji wyraźnego lidera.

- Jeśli masz duet silnych kierowców, którzy w dwójkę osiągają maksymalną wydajność samochodu, to popycha inżynierów do postępu i pozwala osiąga szczyt możliwości bolidu - powiedział Marko. - Gdy masz tylko jednego zawodnika pracującego na limicie, to trudno ci zweryfikować w jakim punkcie jesteś.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.