Agresywna strategia Renault i Williamsa przed GP Niemiec

Materiały prasowe / Renault / Na zdjęciu: Nico Hulkenberg w samochodzie Renault
Materiały prasowe / Renault / Na zdjęciu: Nico Hulkenberg w samochodzie Renault

Pirelli ujawniło wybór mieszanek opon przez poszczególnych kierowców na kolejny weekend F1 w Grand Prix Niemiec (20-22 lipca). Najlepsze zespoły podeszły ostrożnie do tematu. Mocno ryzykować będzie Renault.

W tym artykule dowiesz się o:

Wyścig na torze Hockenheim będzie drugim w sezonie po Grand Prix Chin, podczas którego Pirelli dostarczy zespołom opony z pominięciem jednego stopnia twardości. W Niemczech kierowcy będą dysponować oponą pośrednią, miękką oraz ultra miękką, a nie następną w kolejności po miękkiej - super miękką.

W ten sposób jest szansa na spore różnice w doborze strategii, choć nie wskazują na to wybory kierowców, zwłaszcza w czołówce. Identyczny zestaw opon wybrali dla siebie Lewis Hamilton i Sebastian Vettel. W podobny sposób wygląda alokacja opon ich zespołowych partnerów - Valtteriego Bottasa i Kimiego Raikkonena.

Scuderia Ferrari i Mercedes będą dysponować podczas Grand Prix Niemiec najmniejszą liczbą oponą ultramiękkich spośród całej stawki. Na podobny wybór zdecydował się Max Verstappen. Drugi kierowca Red Bull Racing, Daniel Ricciardo otrzyma zaś 8 kompletów opon z fioletowym paskiem. Austriacki zespół jest zresztą jedynym, który zdecydował się na podział w liczbie opon z najszybszej mieszanki u swoich kierowców.

Bardzo agresywną strategię wybrało Renault, które zabierze do Hockenheim aż 20 zestawów opon ultra miękkich, po 10 dla Carlosa Sainza i Nico Hulkenberga. Po 9 kompletów opon z tej samej mieszanki będą mieć kierowcy Williamsa - Siergiej Sirotkin i Lance Stroll.

ZOBACZ WIDEO Mundial 2018. Polaków zawiodło przygotowanie fizyczne. "Każdy robi badania. Sztuką wyciągnąć wnioski"

Komentarze (2)
piotr_sl
10.07.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
A Williams to wogóle ma jakąś strategię ? A... zapomniałem. Tą strategią jest ukończenie wyścigu,przecież. 
avatar
Ricciardo
10.07.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Różnica w podziale opon u Red Bulla wynika z tego, że Daniel będzie startował z końca stawki z inną strategią. Stąd tych fioletowych u niego więcej.