Mercedes nie wyklucza sojuszu ze Strollem. "To może mieć sens"

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Toto Wolff w boksach Mercedesa
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Toto Wolff w boksach Mercedesa

Toto Wolff nie wykluczył bliskiego sojuszu z Lawrencem Strollem. Mercedes mógłby mocniej zaangażować się w funkcjonowanie Racing Point Force India, nowego zespołu kanadyjskiego miliardera.

W tym artykule dowiesz się o:

Po tym jak Lawrence Stroll zainwestował własne środki w Racing Point Force India, mniejsze zespoły obawiały się, że Kanadyjczyk zacieśni relacje z Mercedesem i w ten sposób niskim kosztem jego ekipa stanie się dość konkurencyjna. O tym, że taki model współpracy może dać wymierne korzyści przekonały się Ferrari i Haas.

Spokojnie do takich spekulacji podchodzi Toto Wolff. - Kilka lat temu, gdy Ferrari dostrzegło potencjał w ścisłej współpracy z innym zespołem, zainicjowało podobny proces myślenia u innych. Tylko Włosi wiedzą jakie korzyści im to przyniosło. Tak naprawdę nikt nie chce być "ekipą B", nikt nie chce być teamem juniorskim większego gracza. Każdy chce odnieść sukces na własną rękę - powiedział szef Mercedesa.

Austriak ma jednak świadomość, że bliski sojusz ze Strollem mógłby się zakończyć sukcesem. - To może mieć sens, ale zrobienie tego nie jest banalne. Każdy z nas ma jakieś proces, pewne struktury. Zostaje nam ocenić możliwości takiej współpracy. Fabryka Force India jest jakieś 6-8 mil od naszej. To zespół, który osiąga wyniki ponad swój stan. Potwierdzają to rezultaty kwalifikacji do Grand Prix Belgii, gdzie zajęli trzecie i czwarte miejsce. Sprawdzimy jakie mamy możliwości w myśl obecnych przepisów - dodał Wolff.

W trakcie negocjacji dotyczących przejęcia ekipy z Silverstone przez Strolla swoje obawy wyrażali jednak szefowie McLarena, Williamsa i Renault. - Całkowicie to rozumiem, ale to ciekawe, że takie głosy pojawiły się dopiero teraz. Przecież już wcześniej Ferrari współpracowało z Haasem, teraz rozszerzyło partnerstwo z Sauberem. Red Bull od zawsze współpracuje z Toro Rosso. Obawy McLarena czy Renault są zrozumiałe. Jednak to kwestia przepisów, które ułatwiają takie sojusze, by zaoszczędzić koszty i znaleźć synergię - ocenił szef Mercedesa.

Wolff zdradził również, że Mercedes zaangażował się w proces ratowania Force India, bo był największym wierzycielem ekipy z Silverstone. Niemcy byli informowani o pracach zarządu komisarycznego, ale nie mieli wpływu na wybór Strolla jako nowego inwestora.

ZOBACZ WIDEO Aleksander Śliwka: Chcemy się bić z Francuzami i Rosjanami

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.