Ryzykowna decyzja McLarena. Zespół nie szuka sponsora tytularnego

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Carlos Sainz w barwach McLarena
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Carlos Sainz w barwach McLarena

Zespoły Formuły 1 mają problemy z pozyskiwaniem kolejnych sponsorów. To nie martwi szefów McLarena. Brytyjczycy chcą budować własną markę i ani myślą o oddawaniu miejsca w nazwie potencjalnemu darczyńcy.

W tym artykule dowiesz się o:

Jak wynika z ostatniego raportu "Formula Money", zespoły Formuły 1 notują coraz mniejsze wpływy od sponsorów. Problem dotyczy głównie mniejszych ekip, bo dla przykładu Mercedes może rocznie liczyć na przelewy od malezyjskiego Petronasa w wysokości aż 75 mln dolarów. To najwyższa umowa sponsorska w królowej motorsportu.

Inną drogę obrali za to szefowie McLarena, którzy w tej chwili nawet nie poszukują sponsora tytularnego. - W kończącym się roku dokonaliśmy postępów, jeśli chodzi o grono darczyńców. Nasze przychody są na takim poziomie, jaki sobie zakładaliśmy. Mamy określony program rozwoju zespołu, dzięki czemu nawiązujemy relacje z nowymi partnerami - pochwalił się Zak Brown, szef ekipy z Woking.

Brown uważa, że taka marka jak McLaren nie powinna sprzedawać swojej nazwy zewnętrznemu podmiotowi. - Dlatego nie szukamy sponsora tytularnego. Bardziej zależy nam na znalezieniu partnera, który będzie wpłacać określone środki do budżetu, ale nie chcemy łączyć go z nazwą zespołu. Jesteśmy McLarenem. Jak każda znana i rozpoznawalna marka na świecie, chcemy ją utrzymać i pielęgnować - dodał szef McLarena.

Kluczem do pozyskania nowych partnerów mają być lepsze wyniki w sezonie 2019. Mają je zapewnić nowi kierowcy brytyjskiego zespołu - Carlos Sainz i Lando Norris. - Już w tym roku pozyskaliśmy znacznie więcej sponsorów, niż pozostałe ekipy. Oczekujemy, że przyszły sezon będzie pod tym względem równie udany i dołączy do nas kolejny mocny partner - podsumował Brown.

Wiele wskazuje na to, że sponsora tytularnego w sezonie 2019 nie będzie posiadać też Williams, po tym jak wygasła umowa Brytyjczyków z firmą Martini. Jednym z nowych darczyńców zespołu, w którym startować będzie Robert Kubica, został PKN Orlen. Po raz pierwszy w historii przedsiębiorstwo z Polski będzie mieć zapewnioną tak poważną ekspozycję w świecie Formuły 1.

ZOBACZ WIDEO: Włodzimierz Zientarski porównał dramat syna do walki Roberta Kubicy

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.