WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Ryzykowna decyzja McLarena. Zespół nie szuka sponsora tytularnego

Zespoły Formuły 1 mają problemy z pozyskiwaniem kolejnych sponsorów. To nie martwi szefów McLarena. Brytyjczycy chcą budować własną markę i ani myślą o oddawaniu miejsca w nazwie potencjalnemu darczyńcy.
Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Carlos Sainz w barwach McLarena

Jak wynika z ostatniego raportu "Formula Money", zespoły Formuły 1 notują coraz mniejsze wpływy od sponsorów. Problem dotyczy głównie mniejszych ekip, bo dla przykładu Mercedes może rocznie liczyć na przelewy od malezyjskiego Petronasa w wysokości aż 75 mln dolarów. To najwyższa umowa sponsorska w królowej motorsportu.

Inną drogę obrali za to szefowie McLarena, którzy w tej chwili nawet nie poszukują sponsora tytularnego. - W kończącym się roku dokonaliśmy postępów, jeśli chodzi o grono darczyńców. Nasze przychody są na takim poziomie, jaki sobie zakładaliśmy. Mamy określony program rozwoju zespołu, dzięki czemu nawiązujemy relacje z nowymi partnerami - pochwalił się Zak Brown, szef ekipy z Woking.

Brown uważa, że taka marka jak McLaren nie powinna sprzedawać swojej nazwy zewnętrznemu podmiotowi. - Dlatego nie szukamy sponsora tytularnego. Bardziej zależy nam na znalezieniu partnera, który będzie wpłacać określone środki do budżetu, ale nie chcemy łączyć go z nazwą zespołu. Jesteśmy McLarenem. Jak każda znana i rozpoznawalna marka na świecie, chcemy ją utrzymać i pielęgnować - dodał szef McLarena.

Kluczem do pozyskania nowych partnerów mają być lepsze wyniki w sezonie 2019. Mają je zapewnić nowi kierowcy brytyjskiego zespołu - Carlos Sainz i Lando Norris. - Już w tym roku pozyskaliśmy znacznie więcej sponsorów, niż pozostałe ekipy. Oczekujemy, że przyszły sezon będzie pod tym względem równie udany i dołączy do nas kolejny mocny partner - podsumował Brown.

Wiele wskazuje na to, że sponsora tytularnego w sezonie 2019 nie będzie posiadać też Williams, po tym jak wygasła umowa Brytyjczyków z firmą Martini. Jednym z nowych darczyńców zespołu, w którym startować będzie Robert Kubica, został PKN Orlen. Po raz pierwszy w historii przedsiębiorstwo z Polski będzie mieć zapewnioną tak poważną ekspozycję w świecie Formuły 1.

ZOBACZ WIDEO: Włodzimierz Zientarski porównał dramat syna do walki Roberta Kubicy

Czy koncepcja obrana przez McLarena jest słuszna?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
racefans.net

Komentarze (0):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×