F1: Grand Prix Monako. Claire Williams krytykuje Ferrari. "Każdy zespół ma swoje interesy"

Getty Images / Mark Thompson / Na zdjęciu: Claire Williams
Getty Images / Mark Thompson / Na zdjęciu: Claire Williams

Ferrari ma prawo weta, jeśli chodzi o zmiany regulaminowe w F1. Włosi nie wykluczają, że z niego skorzystają, jeśli przepisy omawiane z myślą o roku 2021 nie będą ich zadowalać. Nie podoba się to Claire Williams. - To głupie - twierdzi Brytyjka.

W roku 2021 w Formule 1 ma dojść do rewolucji. Właściciel F1 chce uczynić dyscyplinę bardziej wyrównaną i ciekawszą. W tym celu wprowadzone mają zostać przepisy ograniczające dominację Mercedesa czy Ferrari. Mowa m.in. o limicie wydatków oraz zwiększeniu liczby standardowych części.

Zmiany mogą zostać zablokowane przez Ferrari. Włosi, jedyny zespół rywalizujący w F1 od początku istnienia królowej motorsportu, posiadają bowiem prawo weta. Przy okazji Grand Prix Hiszpanii Mattia Binotto zasugerował nawet, że będzie dążyć do tego, by jego firma zachowała ten przywilej.

Czytaj także: Williams bez poprawek w samochodzie 

- Prawo weta nie tylko chroni nas, ale też inne zespoły. Po to, abyśmy wszyscy byli jednakowo traktowani - powiedział szef Ferrari w Barcelonie.

ZOBACZ WIDEO: Spróbowaliśmy sił w symulatorze Formuły 1. Teraz każdy może poczuć się jak Robert Kubica!

Słowa Włocha nie przypadły do gustu pozostałym osobom z padoku F1. - Nie podoba mi się prawo weta Ferrari. To głupie, jak mam być szczera. Mamy problem w naszym sporcie, bo stał się zbyt demokratyczny. Uważam, że F1 i FIA powinny przejąć odpowiedzialność i dyktować warunki w kwestii regulaminu. Za dużo decyzji podejmujemy w sposób kolegialny. To szkodliwe, bo każdy zespół ma swoje interesy - powiedziała Claire Williams na konferencji prasowej, a jej słowa cytuje "Motorsport".

Zdaniem szefowej Williamsa, lepszym rozwiązaniem dla F1 byłoby pozbawienie Ferrari swoich przywilejów. - Musimy patrzeć na ten sport, na jego przyszłość, chroniąc go w sposób odpowiedni i troszcząc się o jego DNA. Robienie tego poprzez zebrania całej grupy osób może być trudne. Dlatego nie sądzę, aby tylko jeden zespół mógł mieć prawo weta. Dla mnie to nie ma sensu - wyjaśniła Brytyjka.

Podobnego zdania jest Christian Horner. - Dla mnie weto Ferrari to archaizm - stwierdził szef Red Bull Racing.

Czytaj także: Alain Prost oddał hołd Nikiemu Laudzie

- Można to oceniać na dwa sposoby. Z jednej strony, to jakieś zabezpieczenie, bo Ferrari reprezentuje zespoły. Z drugiej, reprezentuje też samego siebie. Tak jak powiedziała Claire, wszyscy powinni być traktowani tak samo - dodał Horner.

Z kolei Cyril Abiteboul z Renault zasugerował, że można docenić rolę Ferrari w F1 w inny sposób niż poprzez prawo weta. - F1 musi być postępowa. Zdolność do blokowania procesu zmian, który jest konieczny, nie jest czymś dobrym. Wiemy jaką wartość ma Ferrari dla F1, ale można to zademonstrować w inny sposób. Na przykład finansowy - podsumował szef francuskiej ekipy.

Komentarze (3)
avatar
Pat Kam
24.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Głupie jest to, że zmarnowała Robertowi sezen najważniejszy w życiu. Tęperowka tej pani ostrzy kredki na tempo, tak przez em. p. s taśmę dwustronną mam. 
avatar
Himils
24.05.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
„....np finansowy” podsumował szef francuskiej ekipy. Szef włoskiej ekipy uśmiechnął się pod nosem. 
lewybdg
23.05.2019
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
ona jest żenująca. krytykować to możesz siebie za ten bajzel i obecną sytuację do której doprowadziła.. powinna zostawić coś o czym nie ma pojęcia i wrócić do garów.. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.