F1: zaprezentowano wyniki finansowe za drugi kwartał. Większe przychody dobrą wiadomością dla Williamsa

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica przed Romainem Grosjeanem
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica przed Romainem Grosjeanem

Formuła 1 przedstawiła dane finansowe za kolejny kwartał. Względem roku 2018, F1 może pochwalić się wzrostem przychodów - z 585 mln dolarów do 620 mln dolarów. To dobra wiadomość dla Williamsa, bo wyższe będą nagrody finansowe dla zespołów F1.

W tym artykule dowiesz się o:

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Liberty Media, właściciela Formuły 1, przychody od kwietnia do czerwca wyniosły 620 mln dolarów wobec 585 mln dolarów w roku ubiegłym. W tym samym okresie zanotowano dość znaczący wzrost kosztów operacyjnych - z poziomu 14 mln dolarów do 26 mln dolarów.

Ogólny wzrost przychodów doprowadził do tego, że większe premie otrzymają zespoły F1. W roku 2018 na tym etapie budżet na nagrody wynosił 307 mln dolarów. Teraz kształtuje się on na poziomie 335 mln dolarów. Ucieszy to z pewnością mniejsze ekipy, takie jak Williams.

Czytaj także: Więcej wyścigów, mniej testów w Formule 1

Wyniki finansowe są tym lepsze, jeśli przeanalizujemy kalendarz F1. W tym roku Grand Prix Bahrajnu odbyło się jeszcze w pierwszym kwartale, podczas gdy przed sezonem zaliczane było już do drugiego kwartału. Ma to spory wpływ na prezentowane dane, bo Bahrajn płaci z jedną wyższych opłat licencyjnych w F1.

ZOBACZ WIDEO Jacek Nawrocki: Serbia była do ogrania? To była determinacja naszego zespołu, zostawienie serca i zdrowia na boisku

Skąd tak znaczący wzrost przychodów F1? - To kwestia wyższych opłat za prawa do transmisji. Wzrosły też przychody wynikające z reklam i sponsoringu, co jest konsekwencją umów sponsorskich podpisanych w drugiej połowie 2018 roku - przekazał w specjalnym komunikacie Chase Carey, szef F1.

W latach 2018-2019 w drugim kwartale zorganizowano po siedem wyścigów F1. W obecnej kampanii w tym okresie odbyło się Grand Prix Austrii, które wnosi niewielką opłatę za prawa do organizacji wyścigu. Cieszy się też niskim zainteresowaniem VIP-ów, co też ma wpływ na zaprezentowany raport finansowy.

Czytaj także: Bottas przygotowany na odejście z Mercedesa

- F1 udaje się na wakacje w najwyższej formie. Jesteśmy podekscytowani rosnącą konkurencyjnością Red Bulla i Ferrari, sukcesami Hondy jako producenta silników. Cieszy nas to, że podpisaliśmy ostatnio umowę z Netfliksem ws. drugiego sezonu "Drive to survive", w którym udział wezmą wszystkie zespoły F1. To sprawia, że jesteśmy dumni z naszych wyników, coraz wyższych przychodów i osiągniętego poziomu rentowności - dodał Carey.

Komentarze (1)
avatar
Michal Furmaniak
10.08.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
I po co tyle kasy... Szok normalnie. To są takie pieniądze o których nie mam żadnego pojęcia. Nawet nie wiem ile by tego zmieściło się w moim pokoju. Świat staje się coraz gorszy... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.