Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Orlen zrobił złoty interes. Wiemy, ile mógł zapłacić Alfie Romeo za sponsoring tytularny

Orlen został sponsorem tytularnym Alfy Romeo w F1. Według nieoficjalnych informacji, kontrakt opiewa na podobną kwotę jak poprzedni z Williamsem. Oznacza to, że firma z Płocka zapłaciła stajni z Hinwil ok. 10 mln euro.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Na zdjęciu bolid Alfy Romeo z Kimi Raikkonenem w kokpicie WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu bolid Alfy Romeo z Kimi Raikkonenem w kokpicie

Przed Orlenem drugi rok obecności w F1. W sezonie 2019 polska firma wspierała Williamsa, co zapewniło miejsce w zespole Robertowi Kubicy. Przedsiębiorstwo z Płocka za współpracę z Brytyjczykami zapłaciło ok. 10 mln euro. Taka kwota dała Orlenowi dość obszerną ekspozycję loga na samochodach, kombinezonach kierowców i ściankach garażowych ekipy z Grove.

Teraz Orlen poszedł o krok dalej, bo został partnerem tytularnym Alfy Romeo. Według nieoficjalnych informacji, kontrakt opiewa na podobną kwotę jak poprzedni z Williamsem. Oznacza to, że firma z Płocka znów wyda na promocję poprzez F1 ok. 10 mln euro.

Czytaj także: Szef Alfy Romeo zachwycony Robertem Kubicą

Oznacza, że Orlen zrobił złoty interes. Nie tylko nadal będzie mieć zapewnioną znaczącą ekspozycję loga na kombinezonach, kaskach czy samochodach, ale też będzie widnieć w nazwie Alfy Romeo. Tego nie mieliśmy w przypadku Williamsa.

ZOBACZ WIDEO Daniel Obajtek: Mamy szersze plany związane z Kubicą. Czeka nas pracowity rok

To też spora nobilitacja, bo do tej pory żadna polska firma nie promowała się w ten sposób. Orlen tym ruchem coraz mocniej rozpycha się wśród światowych gigantów. Dość powiedzieć, że w Alfie Romeo zastąpił Shella, czyli innego potentata paliwowego.

Na dodatek stajnia z Hinwil znajduje się w tej chwili w znacznie lepszej formie niż Williams. W sezonie 2020 Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi powinni regularnie walczyć o punkty, co nie miało miejsca w przypadku Roberta Kubicy i George'a Russella w zeszłym roku. To oznaczać będzie częstsze prezentowanie samochodów Alfy Romeo w trakcie transmisji telewizyjnych z F1, co z kolei przełoży się na wypracowany ekwiwalent reklamowy dla Orlenu.

Czytaj także: Robert Kubica skomentował podpisanie kontraktu z Alfą Romeo

W roku 2019 firma z Płocka za sprawą współpracy z Williamsem i Kubicą wygenerowała ekwiwalent reklamowy na poziomie ok. 200 mln zł. Przebicie tej kwoty w nowym sezonie F1 nie powinno być dużym wyzwaniem.

Czy Orlen dokonał słusznego wyboru stawiając na Alfę Romeo?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (10):

  • Adam Cichoń Zgłoś komentarz
    "Najgorszy kierowca" sezonu 2019 zaledwie po 2 dniach w aucie DTM potrafił pojechać tempem dwukrotnego mistrza serii!! I co wy na to, trolle!? Tego nie potraficie skomentować
    Czytaj całość
    inaczej, niż "Orlen znów pieniądze w błoto wyrzuca", bo nie macie czym na to odpowiedzieć! Jedynie co możecie to ignorować takie fakty, co zresztą robicie. Jedyne co wam zostaje to kłamliwa propaganda oszczerstw!! A teraz przygotujecie się!! Zaczekamy i zobaczymy, jakie czasy Robert będzie kręcił bolidem Alfy Romeo, i to w porównaniu do mistrza F1 z 2007!! Poczekamy i zobaczymy !!!
    • Adrian Moreń Zgłoś komentarz
      A więc kolejny raz pisze ze podatnik nic nie zapłacił za jazdę Roberta, skarb państwa ma tylko 27% udziałów w Orlenie. Jeżeli tak się martwić ie o wydatki podatników to opublikowano
      Czytaj całość
      sprawozdanie pfn, dużo fajniej roztrwonione piniondze...
      • Goral171280 Zgłoś komentarz
        Wspierajmy swoich, wspierajmy Roberta za jego walke i emocje dla nas. Tankuje tylko na Orlenie !!!
        • Kamil Kamil Zgłoś komentarz
          Brawo Robert brawo Orlen
          • Nawod Zgłoś komentarz
            Zapłacą podatnicy aby Robercik mógł sobie wsiąść do bolidu F1 ( nie wiadomo czy pozwolą mu nim ruszyć). Ciekawe również kiedy w F1 pojawi się kierowca, który w każdym wyścigu
            Czytaj całość
            będzie zajmował ostatnie miejsce. Wydaje się, że rekord Robercika jest nie do pobicia.
            • Fuszera Zgłoś komentarz
              Kuczera ale ty klamczuszek jesteś , piszesz 200ml a Objatek mówi:Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł.
              • k 53 GKM Zgłoś komentarz
                Powinnismy sie cieszyc.Polska Firma jest w F1 .Pierwszy raz.A nie ,,jatrzyc,,,.Brawo ORLEN i Robert Kubica.:)
                • k 53 GKM Zgłoś komentarz
                  ,,tomekBYDGOSZCZ,,,,zajmij sie swoja Polonia,ok?,,,Brawo Kubica ,brawo ORLEN,,:::))))
                  • yes Zgłoś komentarz
                    Ten karolaa ma pewnie urządzenie śledzące. SF powinny zastosować dla wstawiającego wykrywanie człowieka, ustalić "śmieciarza" i tyle (na początek). To tak w skrócie - i tak
                    Czytaj całość
                    mnie usuną...
                    • Ian Brzozowski Zgłoś komentarz
                      Narazie niezbyt ciekawe, trole widocznie jeszcze spia.
                      Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                      ×
                      Sport na ×