F1: Renault śpi spokojnie. Nowe władze firmy nie chcą opuszczać stawki

Materiały prasowe / Renault / Na zdjęciu: Daniel Ricciardo
Materiały prasowe / Renault / Na zdjęciu: Daniel Ricciardo

Dobiegły końca roszady na najwyższym szczeblu w Renault, po tym jak japońskie władze oskarżyły o oszustwa Carlosa Ghosna i ten stracił stanowisko dyrektora generalnego. Nowe władze firmy mają być przekonane o pozytywach wynikających ze startów w F1.

Carlos Ghosn nie był wielkim orędownikiem Formuły 1, ale podpisał się pod decyzją o powrocie Renault do stawki. Pod warunkiem, że firma nie będzie wydawać na nią zbyt dużych pieniędzy. Gdy menedżer o brazylijskich korzeniach stracił funkcję dyrektora generalnego firmy wskutek oskarżeń o oszustwa podatkowe przez władze w Japonii, jego następczyni Clotilde Delbos zapowiedziała zweryfikowanie wszystkich wydatków Renault.

Po słowach Delbos blady strach padł na szefów zespołu F1, bo nagle pojawiło się ryzyko, że Renault może odejść z królowej motorsportu. W końcu od roku 2021 zaczną obowiązywać nowe regulacje i każdy z producentów musi podpisać nowe porozumienie z właścicielem F1.

Wkrótce w Renault ma dojść jednak do kolejnej zmiany szefa - Delbos zostanie zastąpiona przez Lucę de Meo. Włoch pracę zacznie 1 lipca 2020 roku. Ku uciesze Cyrila Abiteboula, ma on być wielkim orędownikiem F1.

ZOBACZ WIDEO F1. Czy w Formule 1 pojawią się nowi Polacy? "Mamy talenty. Wszystko zależy od finansów"

- Jednym z osiągnięć Renault jest to, że w końcu mamy pewne struktury i wiemy, kto rządzi. Było sporo zmian w firmie, trochę jak w F1. Jednak Luca de Meo przejmuje funkcję dyrektora w lipcu, a pani Delbos zostanie jego zastępczynią. To ważne, bo oznacza ciągłość zarządzania. Jeśli coś ustalimy z panią Delbos, to pan Meo też to zatwierdzi - powiedział "Autosportowi" Abiteboul.

Zdaniem szefa zespołu z Enstone, wydatki na F1 zwracają się francuskiemu producentowi poprzez promocję i marketing. - Patrząc na F1 z perspektywy finansowej, to wydatek, ale też atut i inwestycja. Jakbyśmy na to nie spojrzeli, to starty w niej są właściwym kierunkiem. Udział w rynku rośnie, przybywa kibiców. Z kolei koszty będą spadać, bo w życie wchodzi limit finansów, a przepisy dotyczące silników pozostaną stabilne - dodał Francuz.

Renault, jeszcze pod rządami Ghosna, nakreśliło plan, który miał poprowadzić zespół do zwycięstw w F1 w roku 2021. W tym celu sprowadzono m.in. Daniela Ricciardo i zwiększono zatrudnienie w fabryce w Enstone. Jednak w minionym sezonie ekipa osiągała gorsze wyniki niż we wcześniejszym i spadła z czwartego na piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Czytaj także:
Carlos Sainz rozpoczął rozmowy z McLarenem
Hamilton odpowiedział na zaczepkę Verstappena

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.