F1. Koronawirus. Ferrari myśli o otwarciu fabryk mimo pandemii. FIA bierze pod uwagę wydłużenie przerwy wakacyjnej

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel

- Trudno powiedzieć, kiedy to nastąpi - mówi Mattia Binotto o otwarciu fabryki Ferrari. We Włoszech ciągle przybywa chorych na koronawirusa, ale zespół bierze pod uwagę otwarcie zakładu. Być może ekipy do zawieszenia produkcji na dłużej zmusi FIA.

W tym artykule dowiesz się o:

Ferrari zaraz po powrocie z Grand Prix Australii zamknęło fabryki, co wynikało z fatalnej sytuacji we Włoszech, gdzie z dnia na dzień rosła liczba chorych na koronawirusa. Kilka dni później zespołowi z pomocą przyszła FIA, która przełożyła tradycyjną przerwę wakacyjną w Formule 1 z sierpnia na przełom marca i kwietnia.

Fabryki w tym okresie muszą być zamknięte przez 21 dni. W przypadku Ferrari lada moment możliwe będzie otwarcie zakładu w Maranello, ale czy do tego faktycznie dojdzie? - Trudno powiedzieć. Nadal nie wiemy, kiedy wrócę do swojego biura - powiedział w Sky Italia Mattia Binotto, szef ekipy.

- Od powrotu z Melbourne nasz zakład jest zamknięty, produkcja wstrzymana. Firma chce chronić pracowników, dlatego zdecydowała się na taki ruch. Nie byliśmy w stanie pracować nad samochodem w przeciwieństwie do konkurencji, której fabryki były otwarte - dodał Binotto.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Ministerstwo Zdrowia opublikowało specjalny film

Włoch ma na myśli m.in. zakłady Mercedesa i Red Bull Racing, które kontynuowały pracę w Brackley i Milton Keynes po powrocie z Australii. Wynikało to z faktu, że rząd Wielkiej Brytanii długo prowadził liberalną politykę walki z koronawirusem. Dopiero w ubiegłym tygodniu zmienił strategię i doprowadził do zamknięcia zakładów, które nie są kluczowe z punktu widzenia państwa.

Pojawiają się jednak nieoficjalne informacje, że Ferrari może spróbować wznowić produkcję w swoich zakładach w Maranello i Modenie w przeciągu dwóch najbliższych tygodni, gdy oficjalnie zakończy się przerwa wakacyjna teamu z Maranello. W ten sposób Włosi chcą nadgonić stracony czas względem konkurencji.

Może się jednak okazać, że plany Ferrari pokrzyżują FIA i F1. Możliwe jest bowiem kolejne wydłużenie przerwy wakacyjnej. Zmusiłoby to zespoły do dalszego zamknięcia swoich zakładów i niepodejmowania prac rozwojowych.

Decyzja FIA i F1 może być podyktowana sytuacją w Wielkiej Brytanii, gdzie lawinowo przybywa chorych na koronawirusa. Z tego powodu fabryki brytyjskich ekip prędko nie wznowią pracy.

We Włoszech do tej pory potwierdzono ponad 92 tys. przypadków zachorowań na COVID-19, a zmarło ponad 10 tys. osób. W Wielkiej Brytanii na groźną chorobę cierpi ponad 17 tys. ludzi, liczba zgonów przekroczyła 1 tys.

Czytaj także:
Koronawirus zmienił plany Kubicy
Zespoły F1 na ratunek Wielkiej Brytanii

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.