F1. Christian Horner wzywa Liberty Media do reakcji. Właściciel F1 może uratować małe zespoły

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Christian Horner
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Christian Horner

- Formuła 1 musi uratować małe zespoły - stwierdził Christian Horner, szef Red Bull Racing. Brytyjczyk podkreślił jednak, że decyzja w tej sprawie należy do właściciela F1 i to on ma wszelkie narzędzia, by pomóc ekipom.

W Formule 1 trwa spór dotyczący dalszego obniżania wydatków. Małe zespoły, które obawiają się swojej przyszłości w związku z kryzysem wywołanym koronawirusem, chcą obniżenia limitu wydatków do poziomu 100 mln dolarów. Na tak drastyczne cięcie kosztów nie chcą się jednak zgodzić Ferrari i Red Bull Racing.

Co ciekawe, w rozmowie z "Guardianem" Christian Horner zdradził, że jest świadom trudnej sytuacji małych graczy. - Jeśli któryś z zespołów upadnie, to będzie olbrzymi cios dla Formuły 1 w obecnej sytuacji - zauważył szef Red Bulla.

- Wszelkie decyzje należą do właściciela F1. To ich sprawa. Oni muszą zadecydować, w jaki sposób można utrzymać małe ekipy przy życiu. Oni potrzebują tych zespołów, by Formuła 1 mogła się w ogóle ścigać. Liberty Media zrobiłoby wszystko, aby w F1 nadal istniało 10 teamów - dodał Horner.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Ministerstwo Zdrowia opublikowało specjalny film

Zdaniem Brytyjczyka, jednym ze sposobów na przetrwanie przez małe zespoły kryzysu może być wypłacenie im dodatkowych premii finansowych przez Liberty Media. Horner też zwrócił uwagę na to, że obniżenie limitu wydatków wcale nie zmieni oblicza Formuły 1.

- Zespoły to konkurencyjne bestie. Teraz chcą użyć argumentu o bankructwach, by obniżyć wydatki i pomóc sobie w walce z czołówką. Tu chodzi o konkurencyjność, a nie pieniądze. Niektórzy chcą sprowadzić najlepsze ekipy do swojego poziomu, bo czują, że wtedy będą w stanie skutecznie konkurować. Rzeczywistość jest jednak taka, że w F1 zawsze będzie mieć lepsze i gorsze zespoły. Niezależnie od tego, jaki limit wydatków ustalimy - podsumował Horner.

Limit wydatków pojawi się w F1 po raz pierwszy w roku 2021. Pierwotnie miał on wynosić poziom 175 mln dolarów, ale wskutek obecnego kryzysu został obniżony do 150 mln dolarów. Do tego pułapu nie wlicza się jednak niektórych kosztów - chociażby pensji kierowców, szefów ekip, wydatków marketingowych czy też rozwoju silników.

Koronawirus najmocniej uderzył w cztery zespoły - Renault, Alfę Romeo, Haasa i Williamsa. Ten ostatni musiał się ostatnio ratować wielomilionową pożyczką. Brytyjczycy pod zastaw dali m.in. swoją fabrykę, siedzibę oraz wyprodukowane przez siebie samochody F1.

Czytaj także:
Ferrari będzie gotowe na początek sezonu
Toto Wolff kupił pakiet akcji Aston Martina

Komentarze (1)
avatar
yes
19.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dobrze, że nie wmieszali Kubicy! Wczoraj krótko po tym, gdy tak napisałem - pojawił się artykuł już z Kubicą ;) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.