F1. GP Węgier. Znamy decyzje sędziów. Kara dla kierowców Haasa, Alexander Albon zachował pozycję

Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen
Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen

Sędziowie podjęli decyzje ws. kierowców Haasa i Alexandra Albona po zakończeniu GP Węgier. Na Kevina Magnussena i Romaina Grosjeana nałożono karę 10 sekund. Za to Albon uniknął kary i zachował piąte miejsce w klasyfikacji wyścigu F1.

Po zakończeniu GP Węgier sędziowie mieli mnóstwo roboty. Jeszcze na polach startowych mechanicy Red Bull Racing mieli naruszyć przepisy. Zdaniem stewardów, pracownicy "czerwonych byków" przy użyciu dmuchaw do chłodzenia silnika suszyli asfalt pod bolidem Alexandra Albona, zapewniając tym samym młodemu Tajowi lepszą przyczepność na pierwszych metrach.

Dokładna analiza materiałów wideo z pól startowych pozwoliła sędziom dojść do wniosku, że asfalt pod bolidem Albona nie został wysuszony i nie doszło do zmiany przyczepności nawierzchni toru. Pozwoliło to kierowcy Red Bull Racing zachować piąte miejsce w GP Węgier.

Kary nałożono za to na kierowców Haasa - Kevina Magnussena oraz Romaina Grosjeana. W tym przypadku sędziowie stwierdzili, że na okrążeniu formującym zespół wydał Duńczykowi i Francuzowi instrukcje, co do zjazdu do alei serwisowej i zmiany opon z deszczowych na slicki.

Tymczasem przepisy F1 wskazują, że kierowcy powinni udawać się na pola startowe bez jakiejkolwiek pomocy ze strony osób trzecich. Zabronione są zatem instrukcje ze strony ekipy i inżynierów.

Do wyniku Magnussena i Grosjeana dopisano 10 sekund. W ten sposób Duńczyk spadł z dziewiątej pozycji na dziesiątą, a zatem opuści on Węgry z ledwie jednym punktem, a nie dwoma "oczkami". W górę klasyfikacji GP Węgier awansował za to Carlos Sainz, który tym samym zdobył dwa punkty na Hungaroringu. Z kolei Francuz spadł z piętnastego na szesnaste miejsce, a o jedno "oczko" awansował Kimi Raikkonen.

Czytaj także:
Fabio Quartararo wygrał GP Hiszpanii. Kontuzja Marca Marqueza
Kimi Raikkonen ostro o Alfie Romeo

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: nie tylko świetnie skacze o tyczce. Akrobatyczne umiejętności Piotra Liska

Komentarze (4)
avatar
Adam M. Popławski
20.07.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
powinni po prostu zlikwidować ten cyrk przed okrążeniem formującym. bolidy wyjeżdżają z alei serwisowej i ustawiają się na polach startowych. wtedy okrążenie formujące albo od razu start- nawet Czytaj całość
avatar
wisus
19.07.2020
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Albo kara należy się wszystkim którzy konsultowali zmianę opon albo nikomu. 
avatar
wisus
19.07.2020
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Dlaczego nie ukarano w takiej sytuacji Daniila Kvyata on się domagał również zmiany opon w trakcie okrążenia formującego i zespół nie wyraził zgody do tej zmiany nie doszło kto udowodni że ta Czytaj całość