Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1. GP Węgier. Znamy decyzje sędziów. Kara dla kierowców Haasa, Alexander Albon zachował pozycję

Sędziowie podjęli decyzje ws. kierowców Haasa i Alexandra Albona po zakończeniu GP Węgier. Na Kevina Magnussena i Romaina Grosjeana nałożono karę 10 sekund. Za to Albon uniknął kary i zachował piąte miejsce w klasyfikacji wyścigu F1.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Kevin Magnussen Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen

Po zakończeniu GP Węgier sędziowie mieli mnóstwo roboty. Jeszcze na polach startowych mechanicy Red Bull Racing mieli naruszyć przepisy. Zdaniem stewardów, pracownicy "czerwonych byków" przy użyciu dmuchaw do chłodzenia silnika suszyli asfalt pod bolidem Alexandra Albona, zapewniając tym samym młodemu Tajowi lepszą przyczepność na pierwszych metrach.

Dokładna analiza materiałów wideo z pól startowych pozwoliła sędziom dojść do wniosku, że asfalt pod bolidem Albona nie został wysuszony i nie doszło do zmiany przyczepności nawierzchni toru. Pozwoliło to kierowcy Red Bull Racing zachować piąte miejsce w GP Węgier.

Kary nałożono za to na kierowców Haasa - Kevina Magnussena oraz Romaina Grosjeana. W tym przypadku sędziowie stwierdzili, że na okrążeniu formującym zespół wydał Duńczykowi i Francuzowi instrukcje, co do zjazdu do alei serwisowej i zmiany opon z deszczowych na slicki.

Tymczasem przepisy F1 wskazują, że kierowcy powinni udawać się na pola startowe bez jakiejkolwiek pomocy ze strony osób trzecich. Zabronione są zatem instrukcje ze strony ekipy i inżynierów.

Do wyniku Magnussena i Grosjeana dopisano 10 sekund. W ten sposób Duńczyk spadł z dziewiątej pozycji na dziesiątą, a zatem opuści on Węgry z ledwie jednym punktem, a nie dwoma "oczkami". W górę klasyfikacji GP Węgier awansował za to Carlos Sainz, który tym samym zdobył dwa punkty na Hungaroringu. Z kolei Francuz spadł z piętnastego na szesnaste miejsce, a o jedno "oczko" awansował Kimi Raikkonen.

Czytaj także:
Fabio Quartararo wygrał GP Hiszpanii. Kontuzja Marca Marqueza
Kimi Raikkonen ostro o Alfie Romeo

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: nie tylko świetnie skacze o tyczce. Akrobatyczne umiejętności Piotra Liska



Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy kierowcy Haasa zasłużyli na karę?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (3):
  • Adam M. Popławski Zgłoś komentarz
    powinni po prostu zlikwidować ten cyrk przed okrążeniem formującym. bolidy wyjeżdżają z alei serwisowej i ustawiają się na polach startowych. wtedy okrążenie formujące albo od razu
    Czytaj całość
    start- nawet to by było lepsze. jak nie to jest duże pole do kombinacji z oponami suszeniem, poprawkami itd. czyli wyjeżdżamy, ustawiamy się i startujemy.
    • wisus Zgłoś komentarz
      Albo kara należy się wszystkim którzy konsultowali zmianę opon albo nikomu.
      • wisus Zgłoś komentarz
        Dlaczego nie ukarano w takiej sytuacji Daniila Kvyata on się domagał również zmiany opon w trakcie okrążenia formującego i zespół nie wyraził zgody do tej zmiany nie doszło kto
        Czytaj całość
        udowodni że ta decyzja mu nie pomogła?
        Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
        ×