F1. Haas cierpi przez Ferrari. Amerykanie nie zrezygnują ze współpracy

Haas w tym roku ponownie jest jedną ze słabszych ekip w Formule 1. Wpływ na to ma niekonkurencyjny silnik Ferrari. Mimo to, Amerykanie nie zamierzają kończyć współpracy ze stajnią z Maranello.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Kevin Magnussen Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen
Haas współpracuje z Ferrari od początku swojej obecności w Formule 1. Amerykanie postawili na oryginalny sposób współpracy, wykorzystując do tego niektóre przepisy. Ekipa kupuje w Maranello nie tylko silniki, ale też szereg innych części, przez co czasem bolidy amerykańskiego zespołu nazywane są "repliką Ferrari".

Jednak to właśnie Ferrari sprawia, że Haas nie jest w stanie wydobyć się z tyłów stawki F1. Włosi musieli przeprojektować swój silnik przed sezonem 2020 i dysponują obecnie najsłabszą maszyną w stawce. Dlatego kierowcy Haasa są skazani na ostatnie pozycje.

Dobrym przykładem na to jest GP Belgii, gdzie nawet kierowcy fabrycznego zespołu Ferrari od początku weekendu klasyfikowani są poza czołową dziesiątką. W kwalifikacjach Charles Leclerc i Sebastian Vettel nawet nie zdołali przebrnąć przez Q2.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Lewis Hamilton zaskoczył sprzątaczkę. Tego się nie spodziewała

- Nie trzeba być matematykiem ani Einsteinem, aby zrozumieć, że skoro bolidy Ferrari są na tyłach stawki, to coś jest nie tak z ich silnikiem - powiedział stacji Canal+ Romain Grosjean, kierowca Haasa.

Francuz nie ukrywał jednak, że jego zespół jest skazany na współpracę z Ferrari. - Gdyby nie oni, to nie mielibyśmy zawieszenia, silnika, skrzyni biegów i reszty bolidu. Dlatego robimy wszystko, co w naszej mocy, aby spisać się jak najlepiej - dodał Grosjean.

W padoku F1 pojawiły się sugestie, że Haas powinien zakończyć współpracę z Ferrari i postawić na Renault. Zwłaszcza że Francuzi od roku 2021 będą dostarczać silniki tylko własnej ekipie. To jednak wykluczone.

- Byłoby nam bardzo trudno zmienić model współpracy. Jesteśmy w tej chwili tak skonstruowani, że przeprowadzenie szybkiej zmiany partnera jest wręcz niemożliwe. Taka decyzja musiałaby zapaść na kilka sezonów do przodu. Dlatego niemożliwym jest porzucenie Ferrari w roku 2021. Przeżywamy wspólnie ciężkie chwile, ale mamy nadzieję, że razem wyjdziemy z tego kryzysu - skomentował Gunther Steiner, szef Haasa.

Czytaj także:
Williams chce pokonać Ferrari w GP Belgii
Lewis Hamilton niczym "Czarna Pantera"

Czy Haas powinien zakończyć współpracę z Ferrari?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×