Koronawirus doprowadził do tego, że bolidy Formuły 1 w sezonie 2021 będą zbliżone do obecnych. Aby ograniczyć koszty, zespoły porozumiały się ws. zamrożenia rozwoju. Dlatego przed kolejną kampanią będzie można wykorzystać jedynie dwa żetony, za sprawą których poprawić będzie można dwa elementy w konstrukcji samochodu.
Alfa Romeo podjęła już decyzję, że jeden z żetonów przeznaczony zostanie na poprawę nosa w bolidzie. Dzięki temu konstrukcja ma zmniejszyć opory powietrza - informuje "Motorsport".
Miesiące ciężkiej pracy w fabryce w Hinwil oraz wnioski m.in. Roberta Kubicy po jazdach testowych miały skłonić zespół, że wymiana akurat tego elementu przełoży się na spory zysk aerodynamiczny. Równocześnie w Alfie Romeo liczą, że osiągi bolidu na sezon 2021 poprawią się dzięki mocniejszemu silnikowi Ferrari. Włosi zapowiadają bowiem, że ich jednostka napędowa nie będzie już najsłabsza w stawce F1 i zyska kilkadziesiąt koni mechanicznych.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Justyna Kowalczyk w formie. Na trasie i w dobrych ripostach
Jak zauważa "Motorsport", mimo zamrożenia prac rozwojowych, Alfę Romeo i Kubicę czeka sporo pracy w tunelu aerodynamicznym. Wynika to z konieczności wprowadzenia zmian w podłodze bolidu, w której pojawi się spore nacięcie. To modyfikacja wprowadzona przez FIA, aby zmniejszyć siłę docisku i sprawić, że samochody będą lepiej współgrać z oponami Pirelli.
Szacuje się, że wskutek zmian w podłodze bolidy stracą ok. 10 proc. docisku. W tej sytuacji ważne będzie lepsze przyjmowanie powietrza z przodu bolidu. Alfa Romeo pod tym względem za wzór uznaje Mercedesa, dlatego dyrektor techniczny Jan Monchaux postanowił, że wygląd nowego nosa będzie łudząco podobny do tego, jaki stosują Niemcy.
Nowy przód w bolidzie Alfy Romeo będzie oznaczać nie tylko, że Kubica oraz etatowi kierowcy będą musieli poświęcić nieco czasu temu elementowi. Zgodnie z przepisami, konstrukcja będzie musiała przejść ponowne testy zderzeniowe pod kontrolą FIA.
Czytaj także:
Nowe otwarcie w Aston Martinie
Rosjanie bronią kontrowersyjnego kierowcy