F1. Alfa Romeo zmieni właściciela? Amerykanie myślą o inwestycji

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica

Kryzys wywołany koronawirusem to doskonała okazja do inwestycji. Świadoma jest tego grupa Sportstek Acquisition Corporation, która jest zainteresowana przejęciem zespołu F1. W grę wchodzą Alfa Romeo oraz Alpha Tauri.

W czasach koronawirusa część zespołów Formuły 1 ledwo wiąże koniec z końcem. Znacząco spadły bowiem premie finansowe wypłacane przez samą F1, a i sponsorzy mają problemy i ograniczają wydatki na sponsoring. Kryzys gospodarczy doprowadził do tego, że rodzina Williamsów sprzedała swoją ekipę, a i McLaren pozbył się sporego pakietu akcji.

Williamsa i McLarena łączy fakt, że w firmy zainwestowali przedsiębiorcy ze Stanów Zjednoczonych. W przypadku stajni z Grove nowym właścicielem okazał się fundusz Dorilton Capital, zaś konkurencyjną ekipę z Woking w części kupili inwestorzy z MSP Sports Capital.

Na tym jednak nie koniec. Niewykluczone, że lada moment w F1 pojawi się trzeci inwestor ze Stanów Zjednoczonych. Jak poinformował "Autoweek", nabyciem zespołu zainteresowana jest grupa Sportstek Acquisition Corporation. Zajmuje się ona kupowaniem klubów lub organizacji sportowych, które po czasie odsprzedaje z zyskiem.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: wieloryb na brzegu. Co za zdjęcie Mariusza Pudzianowskiego!

Jednym z założycieli grupy jest Tavo Hellmund, który należy do osób odpowiedzialnych za budowę toru COTA w amerykańskim Austin, na którym rozgrywane są wyścigi Formuły 1 i MotoGP. Hellmund już wcześniej był zainteresowany przejęciem zespołu F1. Miało to miejsce w roku 2015, gdy upadał Manor Racing.

"Autoweek" sugeruje, że na liście Hellmunda są dwa zespoły - Alfa Romeo oraz Alpha Tauri. Ten pierwszy to tak naprawdę Sauber. Nazwa Alfa Romeo bierze się z tego, że włoski producent samochodów płaci rocznie ok. 30 mln dolarów za sponsoring tytularny ekipy. Alpha Tauri należy zaś do Red Bulla.

Alfa Romeo (Sauber) należy do szwedzkiej grupy inwestycyjnej, która kilka lat temu nabyła akcje zespołu z Hinwil, by uratować go od bankructwa. W zamian umieściła w F1 Marcusa Ericssona. Szweda nie oglądamy już w królowej motorsportu, więc też obecni właściciele szwajcarskiego zespołu nie mają powodów, by nadal funkcjonować w F1.

Inwestorom z Sportstek Acquisition Corporation miałby pomagać Mario Andretti, były mistrz świata F1 i legenda motorsportu. - Odkąd odłożył kask na półkę, udowodnił, że świetnie sprawdza się w roli właściciela światowej klasy zespołu. Bez wątpienia z nim F1 byłaby lepszym światem - powiedział Hellmund o Andrettim.

Czytaj także:
Brutalne realia wyścigów znów dają o sobie znać
Do Kubicy dołączają kolejni. Ambitne plany legły w gruzach

Komentarze (1)
avatar
waldzior
20.02.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Czy nie o to chodzi w tej całej "pandemii" ? Powoli wykupią wszystkie firmy 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.