KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

"Żenujące". Były mistrz świata nie zostawia suchej nitki na F1

Ostatni wyścig F1 został zdominowany przez wybuchające opony. Ostro ogumienie produkowane przez włoską firmę Pirelli ocenił Jacques Villeneuve. - Opony nie powinny były się tak zachowywać - twierdzi mistrz świata z sezonu 1997.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Max Verstappen Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen

W GP Azerbejdżanu byliśmy świadkami dwóch eksplozji opon - najpierw nie wytrzymało ogumienie w bolidzie Lance'a Strolla, a na pięć okrążeń przed metą rozbił się prowadzący Max Verstappen. Do wypadku kierowcy Red Bull Racing również przyczyniło się eksplodujące koło.

- Opony nie powinny były tak eksplodować. Nie miały nawet tylu okrążeń, aby mogły się zniszczyć. To żenujące - powiedział wprost w RaceFans.net Jacques Villeneuve, mistrz świata Formuły 1 z sezonu 1997.

- To bardzo zła wiadomość dla F1. Stroll jechał dobry wyścig. Verstappen też miał wszystko pod kontrolą. Max okrążenie po okrążeniu kręcił najlepsze czasy. Miał dużą przewagę i nawet nie musiał jechać takim tempem. Nie jestem pewien, co innego mógł zrobić. Miał mnóstwo pecha - dodał Villeneuve.

ZOBACZ WIDEO: Czy Christian Eriksen wróci do zawodowego sportu? Kardiolog zabrał głos

Pirelli dokonało wstępnej oceny opon po GP Azerbejdżanu i ma swoje wnioski. - Pierwsze badania wskazują na to, że kierowcy najechali na jakiś brud na torze. Tylna lewa opona nie jest najbardziej obciążoną na tym torze, tylko tylna prawa - powiedział Mario Isola, który w Pirelli odpowiada za F1.

- Innym dowodem na to jest fakt, że znaleźliśmy duże nacięcie na lewej tylnej oponie Lewisa Hamiltona. Na szczęście w tym przypadku nie doszło do przecięcia gumy. To wycięcie musiało jednak powstać wskutek najechania na jakieś resztki bolidu - dodał Isola.

Z nieoficjalnych informacji w padoku F1 wiadomo też, że zespoły mają ustawiać w wyścigach niższe ciśnienie od nakazanego przez Pirelli (szczegóły TUTAJ). To również mogło przyczynić się do eksplozji w GP Azerbejdżanu.

Czytaj także:
Zaskakująca propozycja dla Ferrari
Lewis Hamilton zmienił plany

Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy opony dostarczane przez Pirelli są słabej jakości?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (2)
  • RobertW18 Zgłoś komentarz
    P. Kuczera znowu plecie niezrozumiale: "Z nieoficjalnych informacji w padoku F1 wiadomo też, że zespoły mają ustawiać w wyścigach niższe ciśnienie od nakazanego przez Pirelli
    Czytaj całość
    (szczegóły TUTAJ). To również mogło przyczynić się do eksplozji w GP Azerbejdżanu." Jeśli zespoły mają w przyszłości ustawiać niższe ciśnienie, to jak to mogło się przyczynić do "eksplozji w GP Azerbejdżanu"? ... Jeśli zaś to ustawianie niskiego ciśnienia robiono w Azerbejdżanie, to dziwne, że przyczyniało się do eksplozji. (Nadmuchany balonik łatwiej przekłuć palcem niż słabo nadmuchany) ... W każdym razie, nie wiadomo o co p. Kuczerze chodziło.
    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×