Co z Orlenem w F1? Szef Alfy Romeo zabrał głos

Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica i Daniel Obajtek podczas konferencji
Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica i Daniel Obajtek podczas konferencji

Alfa Romeo przedłużyła umowę z Sauberem i pozostanie sponsorem tytularnym tego zespołu przez kolejne lata. Czy w F1 nadal będzie też Orlen? Głos w tej sprawie zabrał Frederic Vasseur, szef zespołu z Hinwil.

Sauber, zespół startujący w Formule 1 pod nazwą Alfa Romeo, dogadał się z włoskim producentem samochodów i zapewnił sobie jego wsparcie w kolejnych sezonach. Nowa umowa sponsorska została podpisana do końca 2024 roku i ma nadal zapewniać Szwajcarom pokaźne środki. Mówi się o ok. 30 mln dolarów za sezon.

Drugim najważniejszym sponsorem ekipy jest Orlen, który pojawił się w nazwie Alfy Romeo począwszy od sezonu 2020, co z kolei dało Robertowi Kubicy pozycję rezerwowego w tym zespole.

Obecnie polscy kibice zastanawiają się nad tym, czy współpraca będzie kontynuowana. Część z nich marzy nawet, by Kubica został awansowany do roli etatowego kierowcy. To wiązałoby się jednak z większymi wydatkami płockiego giganta na F1.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tekturowe łóżka w Tokio robią furorę. Słynna tenisistka pokazała zdjęcia

Czy są zatem szanse, by Orlen pozostał sponsorem Alfy Romeo? - Negocjujemy - odparł krótko Frederic Vasseur w rozmowie z "Blickiem". Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że obie strony mają być zadowolone z dotychczasowej współpracy, a to dobrze wróży na przyszłość.

Gorzej wygląda sytuacja Alfy Romeo w F1. Mimo poczynionych inwestycji, zespół w tym roku znów zajmuje ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Zdobył dotąd tylko 2 punkty. - Oczywiście, że jesteśmy tym rozczarowani. W zeszłym roku traciliśmy 2,5 s do czołówki. Teraz jest to 1,4 s. Jednak ciągle czegoś nam brakuje, by zdobyć punktów. Bolid, kierowca, czasem inne okoliczności. Nigdy nie udaje nam się złożyć wszystkich elementów w całość - stwierdził szef Alfy Romeo.

Szansą dla Alfy Romeo może być rewolucja techniczna, która nadejdzie w F1 w roku 2022. Vasseur zwraca uwagę na to, że w pierwszym sezonie obowiązywania nowych przepisów różnice między zespołami mogą być większe. - Stabilność przepisów zrobi swoje. Dzięki temu będziemy mieć lepszą przyszłość, biorąc pod uwagę naszą infrastrukturę i tunel aerodynamiczny. W roku 2009 Brawn GP też pojawił się znikąd i zdobył tytuł - stwierdził Vasseur.

Czytaj także:
Jak nie Robert Kubica, to kto? Ważą się losy Polaka
Nerwowo w F1. "Tyle pie**** pytań"

Komentarze (11)
avatar
Nautilus
2.08.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dosyć sponsorowania startów Kubicy w F1 czy innych wyścigach typu DTM. **************************************************************** Pierwszy sezon po dramatycznej walce o powrót do F1. Jed Czytaj całość
avatar
prym
2.08.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To naczelny Dzwon dalej będzie się ....rozbijał?I to za nasze pieniądze? 
avatar
ksnzip
1.08.2021
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Jak kiedyś Robert był dobry w F1 albo później w WRC to żeście sobie pewnie wieszali jego autoportret w pokoju albo swego nowo narodzonego syna chcieli nazwać Robert. Czytaj całość
avatar
niepodważalny autorytet
1.08.2021
Zgłoś do moderacji
2
2
Odpowiedz
Jak słucham i oglądam co wyczyniają OBAJTEK z KUBICĄ - to przypomina mi się hitowy kiedyś program TV pt. "Właśnie leci kabarecik". Tylko że ten "kabarecik" nie jest wcale śmieszny!!!! I mam na Czytaj całość
avatar
Ksawery Darnowski
1.08.2021
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Przecież Kubica zszedł na psy. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.