"Agresywna" strategia mistrza F1. To będzie klucz do sukcesu?

Twitter / McLaren / Na zdjęciu: Lando Norris za kierownicą MCL39
Twitter / McLaren / Na zdjęciu: Lando Norris za kierownicą MCL39

McLaren nie bawi się w półśrodki. Mistrz świata F1 wśród konstruktorów dokonał "agresywnych" zmian w swoim bolidzie na sezon 2025, choć poprzedni zakończył rywalizację jako najlepsza maszyna w stawce.

Większość zespołów Formuły 1 wystawi w nadchodzącej kampanii zwykłą ewolucję swoich bolidów z roku poprzedniego. Rewolucja nadejdzie w sezonie 2026, wraz z szeroko zakrojonymi zmianami w przepisach technicznych. Logika jest taka, żeby jak najszybciej przerzucić jak najwięcej zasobów na przyszłoroczny samochód, bo to nowe otwarcie. Na ostatni sezon obecnego regulaminu nie warto przeznaczać zbyt dużych sił i środków.

McLaren nie do końca wychodzi z tego założenia. Nowa maszyna dla Lando Norrisa i Oscara Piastriego, która w czwartek ujrzała światło dzienne, już na pierwszy rzut oka różni się od zeszłorocznego modelu, choćby bocznymi sekcjami. Szef zespołu Andrea Stella potwierdził, że model MCL39 ma w sobie istotne modyfikacje w porównaniu do poprzednika.

- To, co chcieliśmy osiągnąć z nowym bolidem, jest innowacyjne. Budując ten samochód, spróbowaliśmy podnieść poprzeczkę w wielu obszarach, łącznie z zasadniczym kształtem. Zdecydowanie analizowaliśmy to starannie, ponieważ MCL38 był już konkurencyjny. Musieliśmy być świadomi, zastanowić się jak bardzo postawić na innowacje - wyjaśnił Stella, cytowany przez motorsport.com.

ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"

- Ostatecznie wybraliśmy tak naprawdę dosyć wymagające podejście, biorąc pod uwagę, ile innowacji jest w tym bolidzie. Przeważnie chodziło o poprawienie wydajności aerodynamicznej. Jednocześnie chcieliśmy ulepszyć interakcję z oponami i tempo na długim dystansie - dodał szef McLarena.

- Praktycznie każdy fundamentalny komponent układu został poddany pewnej innowacji, aby zyskać. Czasami nie tylko zyskać minimalnie, lecz by otworzyć pewne techniczne ścieżki rozwoju. Wszystko było przedmiotem optymalizacji, czasami stopniowej, a czasami tak naprawdę dość znaczącej - stwierdził Włoch.

McLaren zwyczajnie nie chce zostać prześcignięty przez konkurencję. Zespół uznał, że przy tak niewielkich różnicach czasowych między czołowymi ekipami, jakie widzieliśmy na finiszu poprzedniego sezonu, nie może pracować nad tegoroczną konstrukcją na pół gwizdka.

- Jesteśmy bardzo świadomi ostatniego sezonu. Nawet jeśli odnieśliśmy sukces, to różnice, jakie były oznaczały, że musieliśmy budować ten bolid agresywnie i starać się przyspieszyć możliwie najbardziej. (…) Jeśli co weekend masz cztery zespoły zdolne wygrać, bardzo łatwo spaść z pole position na ósme miejsce. Więc zdecydowanie trzymamy gaz wciśnięty do dechy jeśli chodzi o rozwój. Zobaczymy, czy zdołaliśmy rozwinąć się bardziej niż nas konkurenci pomiędzy sezonem 2024 i 2025 - zakończył Stella.

Model MCL39 w czwartek pojeździł po torze Silverstone, w ramach tzw. dnia filmowego. Bolid wyglądał już tak, jak będzie wyglądał na oficjalnych testach zimowych. Oczywiście poza malowaniem, gdyż pokazano go na razie w kamuflażu.

Komentarze (2)
avatar
Mackenzie Russell-Smith
19.02.2025
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
To, ze McLaren mial najszybszy bolid w sezonie 2024, nie oznacza, ze w rozpoczynajacym sie juz w nastepnym miesiacu sezonie 2025, rowniez beda mieli najszybsza maszyne. Inne zespoly tez praco Czytaj całość
avatar
Pamiętaj kim jesteś Dzordz
18.02.2025
Zgłoś do moderacji
7
6
Odpowiedz
Ferrari 2025 mistrz, Lewis Hamilton 9 tytuł mistrzowski 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.