Zasłużył na kolejną szansę w F1. Czy Alfa Romeo mu ją da?

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Antonio Giovinazzi
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Antonio Giovinazzi

Antonio Giovinazzi startuje w F1 od roku 2019 i nie przekonuje swoimi wynikami. Jednak Włoch nie jest bez szans na nowy kontrakt w Alfie Romeo. W padoku F1 są tacy, którzy daliby 27-latkowi jeszcze jedną szansę.

Historia Antonio Giovinazziego powtarza się co roku. Włoch nie przekonuje swoimi występami nie tylko kibiców, ale też szefów Alfy Romeo, więc na decyzję ws. swojej przyszłości musi czekać do końca sezonu. O ile w latach 2019-2020 finalnie Giovinazzi otrzymał prolongatę kontraktu w zespole z Hinwil, o tyle teraz jego losy mogą potoczyć się inaczej.

Faworytem do startów w Alfie Romeo w sezonie 2022 jest bowiem Guanyu Zhou. Notowania Chińczyka miały wzrosnąć, po tym jak wspierające go firmy z Azji zdecydowały się na ledwie roczny kontrakt dla swojego kierowcy. Jeśli jednak pertraktacje ze sponsorami 22-latka utkną w martwym punkcie, Giovinazzi może dostać kolejną szansę w F1.

- Antonio to kierowca z wysokimi umiejętnościami. Ma odpowiednią prędkość, inteligencję na torze i wygląda na dobrego chłopca, co zawsze jest dobre dla sponsorów - ocenił w "La Gazetta dello Sport" David Coulthard, były kierowca F1.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: wielka awantura w meczu dzieci!

Zdaniem Szkota, problemem Giovinazziego jest jego przynależność do akademii talentów Ferrari, bo przez to inne zespoły nie spoglądają w jego kierunku. - Ferrari ma dwóch młodych kierowców, więc nie ma tam dla niego miejsca. Z drugiej strony, jest powiązany z Ferrari, więc ma ograniczoną możliwość transferu do innych ekip - dodał Coulthard.

50-latek zwrócił uwagę na to, że w przypadku dalszych startów w F1, Antonio Giovinazzi w roku 2022 może udowodnić, że wcale nie jest złym kierowcą. Wystarczy, że zacznie pokonywać Valtteriego Bottasa. - Mam nadzieję, że uda mu się wywalczyć kontrakt w Alfie Romeo, a potem pokaże, co jest w stanie zrobić na tle Bottasa. To dla niego najlepsza opcja - stwierdził były kierowca F1.

Już teraz kierowca Alfy Romeo w kwalifikacjach regularnie ogrywa Kimiego Raikkonena. - Kimi to ciągle szybki kierowca, a ludzie nie doceniają faktu, że Giovinazzi z nim wygrywa. W kwalifikacjach jest od niego szybszy. Sam byłem zespołowym partnerem Kimiego i nie byłem w stanie tego dokonać. Oczywiście, czas płynie i to inny Kimi. Jednak mam nadzieję, że Antonio utrzyma ten trend, zapewni sobie nowy kontrakt i pokaże, na co go stać - podsumował Coulthard.

Czytaj także:
W F1 wybuchnie bomba! Wszyscy czekają
Koniec oczekiwania? Alfa Romeo ogłosi skład w listopadzie

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.