Porsche w F1? Gigant stawia warunek

Wikimedia Commons / Str1ke / Na zdjęciu: siedziba Porsche w Stuttgarcie
Wikimedia Commons / Str1ke / Na zdjęciu: siedziba Porsche w Stuttgarcie

- Nie jest tajemnicą, że poważnie dyskutujemy o wejściu do F1 - mówi Thomas Laudenbach, szef Porsche Motorsport. Niemiecka firma stawia konkretne warunki.

W tym artykule dowiesz się o:

W listopadzie Volkswagen ma podjąć decyzję ws. dołączenia do Formuły 1 od roku 2026, kiedy to w życie mają wejść nowe przepisy techniczne dotyczące silników. Nieoficjalnie wiadomo, że Niemcy chcą, aby w F1 od razu pojawiły się dwie marki wchodzące do jego portfolio - Porsche oraz Audi.

Decyzja niemieckiego giganta zależy od tego, jak wyglądać będzie konstrukcja silnika począwszy od roku 2026. Zamysł F1 jest taki, by był on tańszy i prostszy w produkcji. Osiągnięto już kompromis polegający na usunięciu z konstrukcji jednostki napędowej generatora mocy MGU-H, który jest drogi w zaprojektowaniu i dość awaryjny.

W tej chwili nie wiadomo, jakie będą kolejne wytyczne, co do nowych silników. Nowi gracze mają jednak obawy, że jeśli zmian będzie niewiele, to obecni producenci (Mercedes, Ferrari i Renault) wykorzystają doświadczenie z lat 2014-2025 i będą dominować nad resztą stawki F1.

ZOBACZ WIDEO: Mistrzyni olimpijska rozgrzała internautów! Była na rajskich wakacjach

Dlatego też Porsche naciska na to, by większe znaczenie w nowej jednostce napędowej odgrywał silnik elektryczny. - Jeśli spojrzysz w przyszłość i zobaczysz, co robią producenci samochodów w kwestii pojazdów elektrycznych, które chcą sprzedawać w swoich salonach, to bardzo ważne jest, aby F1 zrobiła krok w kierunku elektryfikacji - powiedział motorsport.com Thomas Laudenbach, nowy szef Porsche Motorsport.

- Nie można z F1 zrobić sportu w pełni elektrycznego, to jasne. Wszyscy o tym wiemy. Jednak silnik elektryczny musi mieć znaczącą rolę w całym układzie napędowym. To ważne. Jeśli jakiś producent chce się pojawić w motorsporcie, to musi to mieć związek z tym, co dzieje się na drogach publicznych - dodał szef Porsche.

Niemiec nie ukrywa przy tym, że jego firma bardzo chętnie pojawiłaby się w F1. - To nie jest tajemnica, że myślimy o F1. Nie jest też tajemnicą, że rozmawiamy z FIA i poważnie dyskutujemy w firmie o wejściu do tego sportu. Jednak decyzji jeszcze nie podjęto - zaznaczył.

- Z tego, co wiem, to wiele rzeczy idzie w dobrym kierunku. Rola silnika elektrycznego ma zostać dostrzeżona. Chcielibyśmy też, aby więcej części w jednostce napędowej było ustandaryzowanych, takich samych dla wszystkich. Te warunki, z tego co wiemy, są możliwe do realizacji - podkreślił Thomas Laudenbach.

Czytaj także:
Idą zmiany w F1. Jeszcze więcej punktów do zdobycia
Lewis Hamilton przyznał się do cierpienia

Komentarze (1)
avatar
grabarz
3.11.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Niech dołącza. Ale to jeszcze odległy termin i wiele może się zmienić. 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (873 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.