Idą zmiany w F1. Jeszcze więcej punktów do zdobycia

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Sprint kwalifikacyjny szybko podbił Formułę 1. Nowe rozwiązanie spodobało się sporej części kibiców i będzie rozwijane w kolejnym sezonie. Kierowcy za sprint mają dostawać więcej punktów, a taki format weekendu będzie pojawiać się częściej.

W tym artykule dowiesz się o:

Sprint kwalifikacyjny pojawił się w Formule 1 w roku 2021. Był rozgrywany podczas rund w Wielkiej Brytanii i Włoszech, a lada moment czeka nas kolejny taki weekend w Brazylii. Sprint to forma rywalizacji na dystansie 100 kilometrów, do której dochodzi w sobotę. Decyduje ona o kolejności pól startowych w niedzielnym wyścigu F1.

Pojawienie się sprintu sprawiło, że tradycyjne kwalifikacje przesunięto na piątek, a kierowcy mają do dyspozycji o jeden trening mniej. Tym samym więcej jest emocji, a mniej jazdy o nic. To podoba się kibicom F1.

Ross Brawn zdradził w poniedziałek, że właściwie wszyscy promotorzy wyścigów F1 chcą organizować w sezonie 2022 sprint kwalifikacyjny, bo widzą w tym szansę na przybycie większej liczby fanów na trybuny. Jednak plany szefów królowej motorsportu pozostają niezmienione. Sprint ma być rozgrywany tylko podczas części Grand Prix.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: takiego widoku zupełnie się nie spodziewała. "Co one robią?"

- W przyszłym roku sprint towarzyszyć będzie sześciu Grand Prix, tak ustaliliśmy z zespołami. Mamy sporo spraw do uporządkowania. Powinniśmy wykonać pewne kroki naprzód, ale przy tym nie mogą one być radykalne. Zwłaszcza że nadciągają nowe bolidy i wszyscy muszą się do nich przyzwyczaić - powiedział dyrektor sportowy F1, cytowany przez motorsport.com.

Bardzo prawdopodobne jest to, że sprint kwalifikacyjny w sezonie 2022 poddany zostanie drobnej ewolucji. - Rozmawiamy z zespołami o tym, jak możemy uczynić sobotę bardziej wymagającą. Nowe bolidy pomogą nam w stworzeniu ciekawego widowiska. Jednak dyskusja dotyczy też tego, by w większym stopniu wynagradzać ten sobotni wysiłek - dodał Brawn.

W sezonie 2021 trójka najlepszych kierowców w sprincie otrzymuje dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej mistrzostw świata (3-2-1). W przyszłym roku nagrody punktowe mogą być wyższe. - Tak, aby kierowcy mieli jeszcze więcej motywacji - skomentował dyrektor sportowy F1.

- Zaproponowaliśmy, by w sprincie można było zdobyć ok. 1/3 normalnej puli punktów. To była pierwsza propozycja, która nie została przyjęta, bo niektórzy chcieli zobaczyć, jak to wszystko wyjdzie w praniu. Teraz mamy jednak punkt do dyskusji. Kierowcy w środku stawki też chcą o coś walczyć. Punkty zdobywane w sprincie powinny w pewien sposób wpływać na losy walki o tytuł, ale też nie mogą robić tego w sposób nadmierny - wyjaśnił Brawn.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że zwycięzca sprintu w roku 2022 może dostawać od 8 do 10 punktów, a dodatkową zdobycz w sobotę zgarniałaby nawet czołowa dziesiątka.

Sporej części fanów i kierowców nie podoba się też to, że zwycięzca sprintu otrzymuje miano zdobywcy pole position. W historii F1 przyjęło się bowiem, że określenie "pole position" sprowadza się do kierowcy, który osiągnął najlepszy czas na jednym okrążeniu. Dlatego najprawdopodobniej i ta kwestia zostanie zmieniona przed sezonem 2022.

Czytaj także:
Jeremy Clarkson zaatakował Lewisa Hamiltona
Zasłużył na kolejną szansę w F1. Czy Alfa Romeo mu ją da?

Komentarze (3)
Jab
2.11.2021
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
F1 to niemiłosierne nudy . Podobnie wyścigi motocyklowe . O wyścigach kolarskich już nie wspomnę , bo tu wraz z wydłużeniem etapu większe nudy . Kolarze przez 3/4 etapu jadą zwiedzać i podziwia Czytaj całość
avatar
emcanu
1.11.2021
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Zwiększone punkty tak. O klika sprintów więcej też, ale tylko tam, gdzie szanse na wyprzedzanie są największe. 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.