Daniel Obajtek mówi o roli Orlenu w F1. "Umowa jest lepsza niż poprzednia"

Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Daniel Obajtek
Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Daniel Obajtek

- 70 proc. osób kojarzy Roberta Kubicę z Orlenem - mówi Daniel Obajtek, który postanowił, że płocka firma nadal promować się będzie poprzez F1 i motorsport. Współpraca z Alfą Romeo ma pomóc Orlenowi m.in. na rynku w Chinach.

Daniel Obajtek podczas środowego spotkania z dziennikarzami pozwolił sobie na nazwanie Roberta Kubicy swoim przyjacielem. Obaj panowie nawiązali relacje pod koniec 2018 roku, co kilka miesięcy później doprowadziło do powrotu krakowianina do Formuły 1 za kierownicą Williamsa.

Obecnie Kubica jest rezerwowym w Alfie Romeo, zaś Orlen jest sponsorem tytularnym szwajcarskiego zespołu. Układ ten będzie kontynuowany w roku 2022. - Podpisana umowa jest lepsza niż poprzednia - zdradził Obajtek przed dziennikarzami.

Jak podkreślił prezes Orlenu, firma jest coraz mocniej kojarzona w świecie F1, co pozwala jej stawiać kolejne żądania. - Nie uciekliśmy z Formuły 1 w dobie pandemii koronawirusa, choć niektóre firmy to zrobiły. Staliśmy się wiarygodnym partnerem. To umocniło naszą pozycję - dodał Daniel Obajtek.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Ronaldo i jego stara miłość

Formuła 1 to projekt długoterminowy

Gdy Orlen wchodził do F1, promocja na międzynarodowej arenie miała służyć wzrostowi rozpoznawalności marki. Firma funkcjonowała bowiem pod różnymi nazwami w innych krajach - Star (Niemcy) czy Benzina (Czechy, Słowacja). Od kilkunastu miesięcy w tych państwach trwa proces cobrandingu i rebrandingu.

Na tym jednak plany Obajtka się nie kończą. - Chcemy zwiększyć udział w rynkach zagranicznych - z 35 do 40 proc. Zwiększamy co roku liczbę klientów i chcemy też zwiększać rozpoznawalność naszej marki - wyjaśnił prezes polskiego giganta paliwowego.

- Inwestowanie w Formułę 1 to właściwy kierunek. W tak duże projekty nie wchodzi się na rok. One muszą mieć ciągłość, a to przedłużenie umowy nam to gwarantuje - dodał Obajtek.

Zdaniem prezesa Orlenu, Robert Kubica jest naturalnym wyborem do promocji marki, o czym świadczyć mają liczne badania wewnętrzne. Krakowianin będzie też zaangażowany w reklamowanie nowych usług firmy - w tym m.in. Orlen Paczka.

- Robert jest naszym ambasadorem. Z badań wynika, że 70 proc. ankietowanych kojarzy go z marką Orlen. To ważne, by był kojarzony z jedną konkretną marką - stwierdził Obajtek.

Dlaczego Alfa Romeo?

Nie jest tajemnicą, że Orlen i Kubica sondowali różne opcje współpracy w sezonie 2022. Sporo mówiło się m.in. o związaniu z Aston Martinem w F1, gdzie krakowianin również mógłby liczyć na pozycję rezerwowego. Tak się jednak nie stało. Dlaczego wybór padł na Alfę Romeo?

- Współpraca z Alfą Romeo dobrze się układa. Myślimy nad tym, by szła dalej i uważamy, że to dobry kierunek w promocji polskiego czempiona - stwierdził Obajtek, kreśląc przy tym wizję ogromnego koncernu, który powstanie po połączeniu Orlenu z Lotosem.

- Jeśli idziemy w kierunku jednej marki, to proces inwestowania jest bardzo ważny, tak by się nie rozdrabniać - dodał.

Chociaż Orlen nie wywalczył dla Roberta Kubicy miejsca w Alfie Romeo i regularnych startów w F1, to Daniel Obajtek dostrzega plusy wynikające z tego, że Szwajcarzy zakontraktowali 22-letniego Guanyu Zhou z Chin. - Niedawno otworzyliśmy oddział firmy w Chinach. Mowa o Orlen China. Tam też notujemy wzrost sprzedaży. To będzie dobre w kontekście promowania naszych produktów na tym rynku - stwierdził prezes płockiej firmy.

W roku 2022 Orlen, podobnie jak w obecnym, będzie też wspierać Kubicę w wyścigach długodystansowych. - Widzimy efekty naszej obecności również w tych wyścigach. W ostatnim 24h Le Mans zabrakło dwóch minut, by Robert odniósł zwycięstwo. Jednak dla nas on jest wygranym tego wyścigu. Ścigać się przez niemal 24 godziny, być tak blisko zwycięstwa... To niesamowity sukces, mimo złośliwości rzeczy martwych - skomentował prezes Orlenu.

Czytaj także:
Wyścig F1 na placu budowy? Tor w Arabii Saudyjskiej wciąż niegotowy
Alarm w zespole Roberta Kubicy. Poważny problem do rozwiązania

Komentarze (2)
avatar
Andrzej1313
25.11.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Obajtek Twój Orlen w jednym z najgorszych zespołów w F1 ginie w tłumie - doklej się chociaż do zespołu w pierwszej piątce... 
avatar
kylo_ren
24.11.2021
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
A oto kilka podpunktów…. Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.