Amerykanie pokochali F1. Czegoś takiego jeszcze nie było

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: pokaz F1 na ulicach Miami
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: pokaz F1 na ulicach Miami

Przez lata Formuła 1 nie była w stanie podbić USA, gdzie królowały IndyCar i NASCAR. Teraz to się zmieniło. Netflix przyczynił się do tego, że to właśnie w Ameryce Północnej przybywa kibiców F1 w najszybszym tempie.

W tym artykule dowiesz się o:

Jeszcze kilka lat temu próżno było szukać w kalendarzu Formuły 1 wyścigu rozgrywanego w USA. Wynikało to z faktu, że na trybunach zawodów w Indianapolis brakowało kibiców, a impreza nie przynosiła zysków. Królowa motorsportu przegrywała wewnętrzną walkę o kibica na kontynencie północnoamerykańskim z IndyCar czy NASCAR, które są uwielbiane przez Amerykanów.

Nowym domem GP USA w roku 2012 stało się teksańskie Austin, ale i tam początkowo brakowało fanów. Ostatnio sytuacja wygląda jednak inaczej. Ubiegłoroczny wyścig był rekordowy, trybuny w Austin pękały w szwach, aż pojawiły się dyskusje, czy w dobie ciągle trwającej pandemii koronawirusa powinno było się zezwolić na takie tłumy na trybunach.

Obecny rozwój F1 w USA to przede wszystkim zasługa Netfliksa, który za sprawą serialu "Drive to survive" pozwolił królowej motorsportu dotrzeć do nowych kibiców. W przededniu pierwszej edycji GP Miami (6-8 maja), nikt nie ma wątpliwości, że wyścig rozgrywany na Florydzie będzie sukcesem. Tymczasem już w roku 2023 do kalendarza dojdzie kolejna amerykańska runda - GP Las Vegas.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: ogromna zadyma! W ruch poszły pięści

- Dorastałem widząc jak wielki jest to sport i równocześnie dostrzegałem, że jest spora różnica pomiędzy zainteresowaniem F1 w USA i innych państwach. Do tej pory pasja do Formuły 1 w Stanach nie była oszałamiająca. Niesamowite, że w końcu udało się złamać ten negatywny trend - przyznał w "Motorsport Week" Lewis Hamilton, siedmiokrotny mistrz świata F1.

Bez wątpienia Hamilton przyłożył cegiełkę do tego, iż F1 w końcu stała się popularna w USA. Nie bez znaczenia pozostaje jego zaangażowanie w ruch Black Lives Matter, który zyskał popularność przede wszystkim na północnoamerykańskim kontynencie.

- W USA rośnie nowa miłość. Widać, że żyje tam mnóstwo fanów F1. Teraz GP Miami będzie przeżyciem dla nas wszystkich. Dla społeczności wyścigowej, dla kibiców wybierających się na ten wyścig, jak i dla tych, którzy nigdy wcześniej nie byli w Miami - ocenił kierowca Mercedesa.

Zdaniem Hamiltona, USA mają sporo do zaoferowania Formule 1, więc wchodzenie w nową erę w historii tego sportu w tej sytuacji jest "niezwykle ekscytujące".

Warto przy tym dodać, iż Liberty Media stara się, aby nowi kibice podczas weekendu wyścigowego otrzymali nie tylko samą rywalizację kierowców. Pierwsza edycja GP Miami urozmaicona będzie licznymi imprezami, w tym hucznym koncertem Kygo.

Czytaj także:
Stało się! Dwaj nowi gracze wchodzą do F1
Red Bull na sprzedaż? Zaskakujące plotki z padoku F1

Komentarze (1)
avatar
Astamaniana
3.05.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wiadomo Ferrari Mercedes !!! Tylko oni się liczą, reszta to napoje :)))) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.