Relacja na żywo
Pech Nico Rosberga! Wybuch silnika.
Trzeci kierowca zakończył udział w wyścigu. Tym razem jest to Valtteri Bottas, mamy żółtą flagę i być może wyjedzie SC, bo bolid zatrzymał się w niebezpiecznym miejscu.
Ogromne problemy Vettela! Bolid przegrzewa się i zespół poprosił kierowcę, aby ten zmniejszył obroty silnika.
Hamilton, Raikkonen, Vettel, Webber, Alonso, Grosjean, Button, Massa, Perez, Maldonado, Hulkenberg, Vergne, Ricciardo, van der Garde, Pic, Bianchi, Chilton.
Nie ukończyli: di Resta, Rosberg, Bottas, Gutierrez i Sutil.
Lewis Hamilton rozpoczął ostatnie okrążenie!
Dwa kółka do mety i Vettel nadal walczy z Raikkonenem.
Vettel zbliżył się do Raikkonena na 0,8 sek i jeszcze pięć kółek do mety!
Siedem okrążeń do mety. Prowadzi Hamilton, który ma dziesięć sekund przewagi nad Raikkonenem.
O podium będą walczyć Webber, Raikkonen i Vettel.
Vettel jest obecnie liderem, ale musi jeszcze raz zjechać na zmianę opon.
Po 50 okrążeniach: Hamilton, Vettel, Webber, Raikkonen, Alonso, Button, Grosjean.
Bolid zniknął z pobocza i kierowcy wrócili do 100% ścigania.
Za chwilę Raikkonen zjedzie na zmianę opon i na tym komplecie dojedzie już do mety.
Po 40 okrążeniach: Hamilton, Webber, Raikkonen, Vettel, Alonso, Grosjean, Button, Massa.
Karę otrzymał również Hulkenberg za zbyt szybko przejazd przez aleję serwisową.
- Dlaczego?! - taka była reakcja Romaina Grosjeana gdy ten dowiedział się o karze od sędziów.
Grosjean otrzymał karę od sędziów za ścięcie toru.
Hamilton już awansował na drugą lokatę, a Vettel zmienia opony.
Obecnym liderem jest Vettel przed Alonso i Webberem. Hamilton wyjechał na czwartej pozycji.
Hamilton zjechał na zmianę opon. Brytyjczyk z pewnością jeszcze raz zjedzie po nową mieszankę.
Na ostatnich pozycjach znajdują się van der Garde, Pic, Bianchi i Chilton.
Aktualny mistrz świata nieznacznie przyśpieszył. Jest teraz obecnie najszybszym kierowcą na torze.
Grosjean miał drobny kontakt z Buttonem i obaj kierowcy musieli zjechać do swoich mechaników.
Vettel w końcu wyprzedził Buttona. Kierowca McLarena stracił także swoją pozycję na rzecz Grosejana i Alonso.
Cały czas Vettela atakuje Grosjean, ale bez powodzenia.
Do walczących kierowców Button, Vettel i Grosjean dołączył także Alonso.
Za nami 20 okrążeń: Webber, Hamilton, Button, Vettel, Grosjean, Alonso, Perez, Raikkonen, Massa, Sutil.
Button spowalnia Vettela, do którego zbliża się Grosjean.
Opony u Vettela również zaczynają się przegrzewać i Niemiec musi zjeżdżać z linii wyścigowej w celu schłodzenia.
Na 13. miejscu znajduje się obecnie Nico Rosberg.
Mechanicy Lotusa w krótkim czasie obsłużyli swoich dwóch kierowców w pit stopie.
Liderem obecnie jest Romain Grosjean, ponieważ na wymianę opon zjechał Fernando Alonso.
Rozpoczęły się kolejne zjazdy. Tym razem zjechał Vettel, który stracił pozycję na rzecz Buttona.
Po 10 okrążeniach: Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Raikkonen, Webber, Button, Hamilton, Ricciardo, Perez.
Przednie skrzydło w bolidzie Massy chyba będzie wymagało wymiany podczas pierwszego pit stopu.
Zaczynają się pierwsze problemy z oponami. Przegrzewają się one w bolidzie Jean-Éric Vergne.
Vettel został poinformowany przez radio, aby uważał na Grosjeana, który zbliżył się do mistrza świata.
Jednak to nie Alonso miał kontakt z Rosbergiem, tylko Massa.
Czekamy na powtórkę kolizji ze startu.
Po 1 okrążeniu: Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Raikkonen.
Na drugim miejscu jest Vettel, a trzeci Grosjean. Rosberg traci pozycje.
Lewis Hamilton utrzymał pozycję, ale kontakt miał Alonso z Rosbergiem!
Jeszcze tylko kilka sekund i rusza GP Węgier!
Obiekt na Hungaroring jest chyba zapełniony do ostatniego miejsca! Kierowcy szykują się już do okrążenia formującego.
Temperatura powietrza 34 stopnie Celsjusza, a asfaltu 51 stopni!
Po starcie na pośrednich oponach można założyć drugi komplet pośrednich na 28. okrążeniu i miękkie na 56. okrażeniu.
Alternatywną taktyką trzech postojów jest start na miękkich, zmiana na miękkie na 13. okrążeniu, zmiana na pośrednie na 26. okrążeniu, wreszcie zmiana na pośrednie na 48. okrążeniu.
Przy dwóch postojach można zastosować następującą taktykę: start na miękkich, zmiana na pośrednie na 14. okrążeniu i zmiana na pośrednie na 42. okrążeniu.
W liczącym 70 okrążeń wyścigu możliwe jest zastosowanie taktyki dwóch lub trzech postojów. Taktyka ze startem na pośredniej mieszance jest tak samo szybka, jak w przypadku miękkich opon.