Relacja na żywo
Lewis Hamilton utrzymał pierwsze miejsce, Kimi Raikkonen zaspał i jest teraz ostatni!
- Musisz jechać kwalifikacyjne okrążenie. Wytłumaczymy ci po wyścigu - usłyszał Lewis Hamilton. Prawdopodobnie jest problem z oponami i dojdzie do zmiany opon u Brytyjczyka.
Na trzecim miejscu Felipe Massa, który do ostatnich metrów bronił się przed Valtterim Bottasem.
Wyniki Grand Prix Włoch:
Rosberg pulls over with back of his Mercedes flaming just two laps from end #ItalianGP #ForzaF1 pic.twitter.com/lKcCbvPC62
— Formula 1 (@F1) wrzesień 6, 2015
Ale pech niemieckiego kierowcy na trzy okrążenia przed metą!
- Nie mogę jechać już szybciej, co się dzieje? - pyta Hamilton.
6 okrążeń do mety.
Natomiast Kimi Raikkonen zbliża się do Sergio Pereza. Będzie to walka o 6. miejsce.
Niecałe trzy sekundy straty ma Rosberg do drugiego miejsca.
Nico Rosberg dogania Sebastiana Vettela. Czyżby to były jedyne emocje w tym wyścigu?
Klasyfikacja po 35 okrążeniach:
Trzeba przyznać, że tegoroczny wyścig o GP Włoch nie jest zbyt emocjonujący.
jeśli nie będzie awarii/kapcia to w pierwszej piątce raczej nic się nie zmieni. Ham, Vet, Ros, Mas, Bott...
— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) wrzesień 6, 2015
Do końca wyścigu 22 okrążenia.
Było trochę niebezpiecznie przy zjeździe do alei serwisowej:
Close disaster for Raikkonen! Cautious on pit entry meant Merhi nearly ran into back of him! http://t.co/M45FL6K8Ko pic.twitter.com/N7b1hr03ns
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) wrzesień 6, 2015
Na oponach pośrednich dobre tempo odnalazł Nico Rosberg, który zbliża się do Kimiego Raikkonena.
Lider wyścigu w alei serwisowej.
Klasyfikacja po wymianach opon (25 okrążenie). U swoich mechaników nie byli jeszcze Lewis Hamilton i Sebastian Vettel:
Felipe Massa po wyjeździe z pit stopu znalazł się za Nico Rosbergiem podobnie jak Valtteri Bottas. Nieudana strategia Williams Martini Racing.
- Bolid jest podsterowny, chyba przednie opony już się kończą - informuje Lewis Hamilton.
Zaczyna się pierwsza tura zjazdów na zmianę opon.
Klasyfikacja po 19 okrążeniach:
- Brakuje mi przyczepności - powiedział Sebastian Vettel. Czyżby miała zaraz nastąpić zmiana opon?
Nico Rosberg musiał odpuścić walkę z Bottasem. Znów pojawiły się problemy z hamulcami.
Coraz bardziej zaciekle walczy Rosberg z Bottasem.
- Coś dziwnego dzieje się z bolidem. Słyszę jakieś dźwięki - powiedział Nico Hulkenberg.
Nico Rosberg zaczyna dobierać się do Valtteriego Bottasa. Strata około 0,5 sekundy.
Klasyfikacja po 10 okrążeniach:
- Nico, przednie hamulce zaczynają się przegrzewać. Zwróć na to uwagę - usłyszał Rosberg od swojego inżyniera.
Zapowiada się ciekawa walka dwóch bolidów Infiniti Red Bull Racing, Jensona Buttona i Daniiła Kwiat.
OUT! Grosjean first to retire on second lap for Lotus plus Maldonado too seconds later! #ItalianGP pic.twitter.com/LvW5L8Oax8
— Formula 1 (@F1) wrzesień 6, 2015
Kolejność w wyścigu po pierwszych okrążeniach:
Swoją pozycję stracił także Nico Rosberg, a awans zanotowali kierowcy Williams Martini Racing.
Pierwsi kierowcy już czekają na swoich polach startowych. Czekamy na resztę stawki.
STRATEGICZNE PODPOWIEDZI PIRELLI: Teoretycznie najlepszą strategią na liczący 53 okrążeń wyścig są dwa pit stopy, chociaż zespoły mogą zastosować bardziej elastyczne podejście, w zależności od indywidualnych poziomów degradacji i warunków w wyścigu (historycznie rzecz biorąc, szanse na neutralizację są niewielkie). Idealna strategia jednego pit stopu to start na miękkiej mieszance i zmiana na pośrednią na 21. okrążeniu. Jazda na dwa postoje jest w teorii wolniejsza o zaledwie 1,63 sekundy. Najlepsza strategia dwóch zjazdów to start na miękkiej, zmiana na miękką na 19. okrążeniu i zmiana na pośrednią na 36. okrążeniu. Możliwa jest także inna strategia jednego pit stopu: start na pośredniej mieszance i zmiana na miękką na 24. okrążeniu.
Rozpoczyna się okrążenie formujące.
Nad torem Autodromo Nazionale di Monza słoneczna pogoda, nie powinno być żadnych opadów deszczu.
Pięć minut do rozpoczęcia wyścigu.
Tak prezentują się pozycje startowe poszczególnych kierowców:
W ciągu ostatnich dziesięciu GP Włoch, aż osiem razy zwyciężali kierowcy, którzy startowali z pole position.
Czy ci kibice dodadzą sił kierowcom Scuderia Ferrari?
YOU are SO many #ItalianGP #redseason pic.twitter.com/c93O4EhuHG
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) wrzesień 6, 2015
Na torze trwa obecnie minuta cisza na cześć zmarłego w wypadku IndyCar Series -Justina Wilson