Przez dwa dni Toruń gościł najwybitniejszych specjalistów marketingu sportowego w Polsce. Do grodu Kopernika przyjechali również sportowcy, samorządowcy, sponsorzy, a także organizatorzy wielkich sportowych imprez w naszym kraju. Konferencję w hotelu Filmar zorganizowali Karol Lejman i Jan Konikiewicz.
Pierwszego dnia na toruńskiej konferencji swoje wystąpienie zaprezentował specjalista marketingu sportowego Tomasz Redwan, który zwrócił uwagę na to, jak polskie kluby zaniedbują przestrzeń reklamową podczas imprez sportowych. Prelegent na kilku przykładach opisał, jakie są najczęstsze błędy klubów oraz agencji marketingowych. Publiczność mogła również dowiedzieć się, jak zdaniem Redwana właściwe wykorzystywać potencjał miejsc na stadionach czy halach widowiskowych, aby dobrze zaprezentować reklamy.
Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Macieja Kawulskiego (prekursor MMA) i Pawła Wójcika (Telewizja Polsat), którzy opowiadali o wspólnej organizacji imprez Konfrontacji Sztuk Walki w Polsce. Obaj goście podzielili się swoją wiedzą i ciekawymi informacjami dotyczącymi organizacji dużych, sportowych wydarzeń, których celem jest zwrócenie uwagi jak największego grona odbiorców.
Czesław Lang opowiadał o Tour de Pologne
Drugiego dnia wystąpili goście specjalni. Mateusz Kusznierewicz zdradził jak sportowiec może skutecznie zainwestować kapitał w swój własny wizerunek, aby w przyszłości zdobyć wsparcie sponsorów. Z kolei Czesław Lang opowiedział o organizacji wyścigu Tour de Pologne oraz zaprezentował film odsłaniający kulisy przygotowań jednej z największych imprez sportowych w tej części Europy. Ciekawe wystąpienie przygotował również Adam Krużyński z firmy Nice. Prelegent mówił o tym, jak jego firma wspiera polski żużel, kreując od podstaw wizerunek tego sportu w naszym kraju. Krużyński stwierdził, że niektórym organizacjom sportowym brakuje profesjonalnego i nowoczesnego podejścia do dziedziny marketingu sportowego.
Mateusz Kusznierewicz
W części dyskusyjnej debatowano o public relations w sporcie. W rozmowie, którą poprowadził Tomasz Redwan uczestniczyli: Adam Krużyński, Mateusz Korobacz, Czesław Lang oraz Mateusz Kusznierewicz. Sportowcy nie są w stanie we własnym zakresie odpowiednio zadbać o swój wizerunek i umowy sponsorskie - taki wniosek został wysnuty przez uczestników rozmowy. Tymi zadaniami powinni zajmować się specjaliści od marketingu sportowego, którzy dzięki swojej wiedzy mogą pomóc danemu sportowcowi w pozyskaniu dodatkowych pieniędzy na rozwój.
Debata o PR w polskim sporcie
O początkach konferencji Sport Marketing Promotion opowiedział naszemu portalowi jeden z organizatorów - Karol Lejman: - Pomysł na zorganizowanie imprezy narodził się pod koniec 2008 roku, gdy zaczynaliśmy swoją działalność. Chcieliśmy zaszczepić w środowisku lokalnym wiedzę o marketingu sportowym. Nie ukrywam, że w ten sposób chcieliśmy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów. Impreza cieszy się dużym zainteresowaniem osób spoza Torunia. Dostajemy wiele pozytywnych informacji o naszej konferencji, dzięki której polski marketing sportowy się rozwija. Wiele osób, które przyjechały na naszą konferencję zaczęło ze sobą współpracować. Właśnie o to w tym wszystkim chodzi. To daje nam satysfakcję i motywację do cięższej pracy. Zastanawiamy się nad tym czy kolejna edycja również będzie w Toruniu. Czeka nas w najbliższym czasie burza mózgów oraz analiza wszystkich plusów i minusów.
Po raz kolejny na konferencję przybyło niewielu przedstawicieli toruńskich organizacji i klubów sportowych. - Z roku na rok zwiększa się zainteresowanie naszą konferencją i marketingiem sportowym. Pojawili się przedstawiciele dużych firm i klubów sportowych. Niestety, jeżeli chodzi o rynek lokalny to na pewno nie było zbyt wielu osób. Na naszą konferencję goście przyjeżdżają w konkretnym celu. Nie tylko, aby dowiedzieć się wielu cennych informacji o marketingu sportowym, ale dużo osób chcę po prostu rozpocząć współpracę z różnymi organizacjami, klubami czy firmami. W przyszłorocznej edycji na pewno będziemy chcieli zaprosić znanych sportowców i przedstawicieli klubów sportowych, którzy dobrze orientują się w tematyce marketingu sportowego. W tym roku był Mateusz Kusznierewicz, więc być może w 2012 roku odwiedzi nas Adam Małysz. Bardzo chętnie go zapraszamy na naszą konferencję! - powiedział Jan Konikiewicz.