Zestawienie stworzone zostało przez Sport Marketing - portal przygotowujący treści o marketingu sportowym. Pomysłodawca, Bartosz Burzyński, ma nadzieję, że ranking przygotowywany będzie co roku.
- Od dłuższego czasu w rozmowach branżowych i redakcyjnych rozmawialiśmy, aby stworzyć taki plebiscyt, ponieważ mamy nieodparte wrażenie, że kobiety są niedoceniane, jeśli chodzi o branżę marketingu sportowego. A to błąd, ponieważ nasze rodaczki wygrywają, zarządzają i promują nasz kraj na arenie międzynarodowej - tłumaczył Bartosz Burzyński, redaktor naczelny portalu Sport Marketing.
- W tym roku z uwagi na debiut rankingu zdecydowaliśmy się, że docenimy pracę kobiet nie tylko w ostatnim roku, ale kilku ostatnich - dodał.
Organizatorzy podkreślili, że ranking doskonale wpisał się w publiczną debatę, gdzie kwestia zaangażowania kobiet w wielu obszarach jest szeroko dyskutowana.
Zwyciężczynią zestawienia została Anna Lewandowska. Zaznaczono jej działalność biznesową, a także społeczną. Zdaniem kapituły trenerka ma duży wpływ na motywację wielu osób w kraju do podejmowania aktywności fizycznej.
Na podium znalazły się z kolei dwie aktywne zawodniczki - zwyciężczyni Rolanda Garrosa Iga Świątek, a także była mistrzyni UFC Joanna Jędrzejczyk. Czołową piątkę zamykają trenerka Ewa Chodakowska i prezes Canal+ Edyta Sadowska.
Najbardziej wpływowe kobiety w polskim sporcie (top10):
1. Anna Lewandowska (bizneswoman, trenerka)
2. Iga Świątek (tenisistka)
3. Joanna Jędrzejczyk (zawodniczka MMA)
4. Ewa Chodakowska (biznewoman, trenerka)
5. Edyta Sadowska (prezes Canal+)
6. Anita Włodarczyk (lekkoatletka)
7. Justyna Kowalczyk-Tekieli (była biegaczka narciarstka)
8. Katarzyna Kieli (prezes Discovery)
9. Anna Krupka (sekretarz stanu ds. sportu w Ministerstwie Kultury)
10. Małgorzata Lubczyńska (Przewodnicząca Wydziału Marketingu PZPS)
Czytaj także:
- Magdalena Łuczak miała szansę na medal MŚ
- One odegrały dużą rolę w polskim żużlu
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: strzał, rykoszet i... przepiękny gol. Ale miał farta!