Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Jak zmotywować się do aktywności fizycznej?

Regularne uprawianie sportu to jedno z najpopularniejszych postanowień. Wyobrażamy sobie, że „po prostu” zaczniemy to robić. Niestety w zderzeniu z rzeczywistością często porzucamy plany, nim na dobre wprowadzimy je w życie.

MB
Materiał Partnera Materiały prasowe / Materiał Partnera

Szybko okazuje się bowiem, że wejście w rytm regularnych ćwiczeń nie jest łatwe. Szczególnie w sezonie zimowym, kiedy wzdrygamy się na samą myśl o wyjściu z domu, a pogoda za oknem tylko nas dodatkowo zniechęca. Szukając energii do aktywności fizycznej, należałoby zadać pytanie m.in. o to, czy każdy z nas musi ćwiczyć intensywnie. Ważne jest dobranie form aktywności zgodnych z naszymi preferencjami. Kolejna kwestia dotyczy motywacji: jak się zmotywować do aktywności i czy każdy z nas znajduje motywację w podobny sposób?

Cel i motywacja

Aktywność fizyczna w każdych ilościach jest dla nas dobra. Zarówno spacerowanie, bieganie, treningi siłowe, jak i uprawianie sportów grupowych wpłynie pozytywnie na twoje samopoczucie. Przede wszystkim zastanów się, jaka forma aktywności jest dla ciebie najbardziej satysfakcjonująca. Poza wybraniem odpowiedniej aktywności, warto jest także postawić sobie cel. Jego określenie znacząco ułatwi poprawę kondycji fizycznej. Drugą rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę jest motywacja – dlaczego chcemy uprawiać dany sport? Każdego może zmotywować coś innego: dla jednej osoby będzie to chęć spróbowania czegoś nowego, dla innej – potrzeba poprawienia kondycji.

Materiał partnera Materiał partnera
Jak zacząć?

Każdy z nas ma także inne potrzeby i preferencje, a dostosowanie do nich swoich planów jest bardzo ważne. Jeśli ułatwi ci to zadanie, możesz znaleźć partnera do treningu albo całą grupę znajomych, którzy również potrzebują zmotywować się do uprawiania sportu (dlaczego by przy takiej okazji nie znaleźć nowej pasji w postaci sportu grupowego, który póki co interesował nas tylko, kiedy oglądaliśmy go na ekranie telewizora?).

Pamiętaj, że systematyczność jest korzystna

Szykując się na trening lub wyjście na halę sportową, pomyśl o tym, że każdy taki krok faktycznie przybliża cię do osiągnięcia celu. Szczególnie w najzimniejsze, najbardziej nieprzyjemne dni nie zapominaj, że aktywność fizyczna to inwestycja w lepsze samopoczucie. Pobudzając swój organizm, każdorazowo otrzymujesz dawkę endorfin i przybliżasz się do poczucia się lepiej – niezależnie od sezonowej aury, którą codziennie obserwujesz. Co więcej, systematyczność sprawia, że z czasem na pewno poprawi się twoja kondycja, dzięki czemu będziesz mógł stawiać sobie coraz ambitniejsze cele i odczuwać prawdziwą satysfakcję. Nie musisz przygotowywać się od razu do maratonu. Już samo regularne bieganie może sprawić, że kiedyś będziesz w stanie to zrobić!

Materiał partnera Materiał partnera

Zadbaj o wyposażenie

Odpowiednie przygotowanie się do bycia aktywnym fizycznie powinno obejmować także zaopatrzenie się we wszystko, czego będziesz potrzebować. Sprzęt oraz żywność funkcjonalna mogą pomóc ci poczuć, że jesteś w pełni przygotowany do rozpoczęcia regularnych treningów.

Materiał partnera Materiał partnera

Nawet najlepsza dieta może nie zapewniać nam wystarczającej ilości białka, jeśli regularnie uprawiamy sport. Dlatego warto ją uzupełniać właśnie suplementami i żywnością funkcjonalną. Rynek tych produktów stale się rozwija i oferuje coraz atrakcyjniejsze pozycje, wśród których znaleźć można produkty 4F Fuel. Są one oparte na starannie dobranych, naturalnych składnikach i są dopasowane do różnych potrzeb. Produkty 4F Fuel pomagają między innymi zapewnić odpowiednią ilość białka, które jest niezbędne dla regeneracji organizmu niezależnie od tego, jak intensywne są nasze codzienne treningi.

Czuj pragnienie, nie przymus

Kiedy już określisz swoje cele i przygotujesz wszystko, co potrzebne do ich realizacji, miej na uwadze, że działasz dla własnych korzyści. Spełnianie się w rekreacyjnym ćwiczeniu jest korzyścią samą w sobie i pomaga przełamywać bariery w innych dziedzinach życia. Zawsze podchodź racjonalnie do swoich ambicji i ciesz się tym, co robisz. Nie deprymuj się, jeśli rezultaty będą przychodzić dopiero po pewnym czasie. Niech żadna aktywność – niezależnie, czy w najtrudniejszych, zimnych sezonach, czy w tych cieplejszych – nie stanie się dla ciebie rutyną i przykrym obowiązkiem.

Polub SportoweFakty na Facebooku
Zgłoś błąd
Materiał Partnera
Komentarze (1)
  • Pułkownik Legionowiak Zgłoś komentarz
    Sam myślę, żeby po przerwie pandemicznej wrócić na siłownię i po prostu robić mięśnie, a nie masę!
    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×