Kolarz zajadał się czekoladą, ale... wygranej mu to nie dało [WIDEO]

Twitter / Milano Sanremo / Na zdjęciu: Tadej Pogacar
Twitter / Milano Sanremo / Na zdjęciu: Tadej Pogacar

Tadej Pogacar był jednym z głównych faworytów do zwycięstwa w kolarskim klasyku Mediolan-San Remo. Włoskiej imprezy ponownie nie udało mu się wygrać, ale być może dlatego, że podczas jazdy najadł się... czekolady.

115. edycja klasyku Mediolan - San Remo prowadziła kolarzy tradycyjną trasą z położonej pod Mediolanem Paviii wzdłuż wybrzeża Adriatyku do mety w San Remo. Warto wiedzieć, że "La Primavera" to najdłuższy wyścig w kolarskim kalendarzu - w tym roku zawodnicy musieli zmierzyć się z dystansem 288 kilometrów.

Faworytem numer jeden do zwycięstwa był Słoweniec Tadej Pogacar (UAE Team Emirates) który 2 tygodnie temu 80-kilometrowym samotnym rajdem rozstrzygnął losy innego włoskiego klasyku Strade Bianche. Wysoko stały również akcje Mathieu van der Poela (Alpecin-Deceuninck), który przed rokiem triumfował w "La Primaverze", ale jego dyspozycja pozostawała niewiadomą, ponieważ dla Holendra start w Mediolan-San Remo był pierwszym wyścigiem w sezonie.

Kiedy kolarze mieli już w nogach niespełna 200 kilometrów, Słoweniec postanowił posilić się tabliczką czekolady. Pomimo trudów wyścigu Pogacarowi dopisywał dobry humor, co nie umknęło uwadze realizatorom transmisji. Słodka przekąska bardzo mu zasmakowała, co wyraził symbolicznym gestem.

Czekolada nie pomogła jednak Słoweńcowi w odniesieniu zwycięstwa, choć Pogacar był bliski szczęścia. Drużyna UAE Team Emirates podkręcała tempo na podjeździe pod Cipressę nieco ponad 20 kilometrów przed metą, ale mistrz Słowenii nie zdecydował się na atak. Kilka chwil później 25-latek dwukrotnie próbował oderwać się od grupy podczas wspinaczki na Poggio di San Remo. Szczególnie to drugie przyspieszenie było imponujące, jednak Van der Poel zdołał doścignąć dwukrotnego zwycięzcę Tour de France, a za nim do dwójki dołączyli pozostali kolarze.

Na finałowych kilometrach kilku zawodników próbowało ruszyć do przodu, ale ostatecznie zwycięzcę wyłonił sprint z peletonu. Najszybszy okazał się Belg Jasper Philipsen (Alpecin-Deceuninck) przed Australijczykiem Michaelem Matthewsem i Tadejem Pogacarem.

Przed startem imprezy po cichu liczyliśmy na dobry występ Michała Kwiatkowskiego (Ineos Grenadiers), który triumfował w tej imprezie w roku 2017 po fascynującym finiszu [więcej]. 
Polak tegoroczną edycję "La Primavery" ukończył na 54. miejscu. Na trasie pełnił rolę pomocnika dla swojego lidera Thomasa Pidcocka.

Na starcie klasyku pojawił się również Łukasz Owsian w barwach francuskiej ekipy Arkea-B&B Hotels. Drugi z naszych reprezentantów nie ukończył rywalizacji.

Zobacz też:
Rodzina na niego czekała, a on nie dojechał. Polak pokazał, dlaczego

"Mówił nam, gdzie są fajne dyskoteki". Tragiczna śmierć w walentynki

ZOBACZ WIDEO: "Inspiracja". Tak polska gwiazda trenuje miesiąc po porodzie

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.