WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Technologia F1 w kolarstwie: Contador i Cavendish testują u McLarena

Alberto Contador chcąc poprawić swoją pozycję na rowerze testował tunel aerodynamiczny, który Specialized - jako jedyny producent rowerów - wybudował kosztem 2 milionów dolarów w Kalifornii.
Krzysztof Straszak
Krzysztof Straszak

Dzięki czteroletniej już współpracy McLarena z amerykańskim producentem rowerów Specialized, gigantem z 27 oddziałami na świecie, został uruchomiony program badań w siedzibie McLarena w Woking, w Wielkiej Brytanii. Gościli tam, testując technologię F1 i pozując do zdjęć przed modelem bolidu m.in. Contador, Vincenzo Nibali i Mark Cavendish.

Współdziałanie obu marek doprowadziło do stworzenia modelu Venge, w którym użyto sześć typów włókna węglowego ułożonych w różny sposób. Na tym rowerze w 2011 roku Matthew Goss wygrał wyścig Mediolan - San Remo, a Cavendish został mistrzem świata.

Systemy symulacji zaczerpnięte z Formuły 1 mają poprawić wydajność pozycji na siodełku i pedałowania, co jest szczególnie ważne podczas jazdy na czas i na kostce brukowej w wyścigu Paryż - Roubaix.

Sprawdzany jest także pomysł Jarno Trulliego. Były kierowca Formuły 1 zaproponował, by na rowerach zostały zamontowane miniaturowe szkatułki potrafiące gromadzić dane. Wkrótce ma być także możliwe badanie funkcji życiowych, jak hydratacja czy pocenie się.

Polub SportoweFakty na Facebooku
Zgłoś błąd
La Gazzetta dello Sport

Komentarze (0):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×