Projekt H2O upada

Ekipa H20, która miała duże ambicje w sezon 2009 prawdopodobnie przestanie istnieć. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) odrzuciła w środę apelację zespołu od decyzji o nieprzyznaniu mu licencji Pro Continental. Powodem są niewystarczające gwarancje budżetu.

Krzysztof Straszak
Krzysztof Straszak

UCI w pierwszym terminie, 2 grudnia br. przyznała licencje Professional Continental Teams (druga najwyższa kategoria) 18 zespołom. Zarejestrowana w Luksemburgu grupa H20 na czele z Francuzem Maxem Radonim nie przedstawiła satysfakcjonujących światowe władze gwarancje swojego budżetu, który miał oscylować wokół 2 mln euro.

Z H20 chcieli związać się Paolo Bettini i Davide Rebellin. Narodziny nowej zawodowej grupy kolarskiej zostały zapowiedziane na mistrzostwach świata w Varese we wrześniu br.

Licencje otrzymały w środę trzy ekipy, co do dokumentacji których Komitet Zarządzający UCI miał wcześniej zastrzeżenia: Murcia, LPR i Amica Chips. Zespół Rock Racing (z Botero, Sevillą i Hamiltonem) również ubiegał się o kategorię Pro Continental, ale przyznano mu tylko rangę Continental.

21 zespołów UCI Professional Continental na sezon 2009:
Elk Haus, Vorarlberg (Austria); Landbouwkrediet, Topsport (Belgia); PSK (Czechy); Agritubel (Francja); Andalucia, Xacobeo, Murcia (Hiszpania); Skil, Vacansoleil (Holandia); Flaminia, CSF Navigare, LPR (Irlandia); Amica Chips (San Marino); Cervelo (Szwajcaria); BMC (USA); Serramenti (Wenezuela); Barloworld (Wielka Brytania); Acqua e Sapone, ISD (Włochy).

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×