Czesław Lang po Tour de Pologne 2018: Mam już w głowie niespodziankę na przyszły rok

Materiały prasowe / tourdepologne.pl/Szymon Gruchalski / Czesław Lang jest bardzo zadowolony z Tour de Pologne 2018.
Materiały prasowe / tourdepologne.pl/Szymon Gruchalski / Czesław Lang jest bardzo zadowolony z Tour de Pologne 2018.

Podjazd pod Orle Gniazdo w Szczyrku, start na Stadionie Śląskim, w końcu niebezpieczny odcinek szutrowy pod Gliczarowem - organizatorzy Tour de Pologne dbają, aby kibice się nie nudzili. To nie koniec nowości.

[tag=29233]

Michał Kwiatkowski[/tag] zwyciężył jubileuszową, 75., edycję Tour de Pologne. Kolarz Teamu Sky przeżywał jednak na ostatnim etapie ciężkie chwile. Zwłaszcza na ostatnim podjeździe do Bukowiny Tatrzańskiej. Na 2,5-3 km przed metą został sam, bez pomocy kolegów z zespołu. A przecież z przodu miał Simona Yatesa, który wypracował przewagę, dającą mu w pewnym momencie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. - Oj, musiał się Michał sporo napocić - komentował na gorąco organizator TdP, Czesław Lang.

- Z jednej strony koszulka lidera daje energię, ale czasami potrafi być ciężarem - kontynuował Lang. - Jak jesteś liderem, to nikt ci nie wychodzi na zmiany, nikt ci nie chce ułatwić życia. Musisz wziąć wszystko na swoje barki.

I Michał Kwiatkowski sam zabrał się do pracy. Nie oglądał się na innych, wiedział, że nie może stracić zbyt wiele do Yatesa. - Zrobił to w sposób fantastyczny - przyznał Lang. - Jako organizator cieszę się w ogóle z podium klasyfikacji generalnej. Popatrzcie, stanęli na niej: były mistrz świata, człowiek, który przez większą część tegorocznego Giro d'Italia jechał w żółtej koszulce i w końcu na ostatnim stopniu zawodnik nietuzinkowy, świetny góral (Thibaut Pinot - przyp. red.). Czasami słyszę, że niby do Polski przyjeżdżają znane nazwiska ze światowej czołówki, ale odpuszczają. No jak odpuszczają?

Lang nie ukrywał, że świetna jazda Kwiatkowskiego wywołała rekordowe zainteresowanie tourem. - Polak walczący o pierwsze miejsce ze światowymi gwiazdami, to sytuacja idealna. Zawsze powoduje ogromne emocje - stwierdził. - Przecież możemy zorganizować idealny wyścig, zapiąć wszystko na ostatni guzik, ale jak kibic nie będzie miał z kim się identyfikować, a wiadomo, że my Polacy najbardziej wspieramy rodaków, to może być klapa. Wedle najnowszych danych na ulice, gdzie pędził kolorowy peleton TdP, wyszło ponad 3 miliony ludzi. Cudownie.

ZOBACZ WIDEO Sektor Gości 87. Andrzej i Bartek Bargielowie o historycznym zjeździe na nartach z K2 [cały odcinek]

Kibice często podkreślają, że chcieliby zobaczyć peleton w różnych częściach kraju, nie tylko na Śląsku i w Małopolsce. - To nie jest takie proste - odpowiedział Lang. - Mogę sobie wymarzyć piękną trasę, ale muszę do tego mieć partnerów, miasta, które mi pomogą. Karpacz? Ok, fajne góry, ale to za mało. Od lat chcemy zorganizować jeden z etapów we Wrocławiu. I co? Nic, nie ma żadnego zainteresowania. Żeby było jasne, ja nikogo nie krytykuję. Przecież miasta mają swoje strategie rozwoju czy promocji.

Na koniec zapytaliśmy Langa o nowości, które przygotowuje na edycję 2019. W ostatnich dwóch latach zdecydował się na sporo zmian: finisz na Orlim Gnieździe w Szczyrku, start jednego z etapów na Stadionie Śląskim, skrócenie etapów, w końcu dość niebezpieczny odcinek szutrowy przed Gliczarowem. To wszystko podobało się nie tylko kibicom, ale i również kolarzom. Co dalej? Czym nas zaskoczy za rok? - Mam już w głowie niespodziankę - odpowiedział.

Czy to będzie czasówka w Parku Śląskim? Bo pojawił się taki pomysł. - Jak powiem, to już nie będzie niespodzianka - Lang znacząco się uśmiechnął. - Wszystko w odpowiednim czasie.

Marek Bobakowski, Bukowina Tatrzańska

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.