Pojedynek o zbiórki: Kevin Johnson kontra Ovid Galdikas

W sobotę dojdzie do starcia najlepszego zbierającego ligi - Ovida Galdikasa - z trzecim w rankingu Kevinem Johnsonem. - Zbiórki to kluczowy element każdego, więc muszę się postarać - mówi Amerykanin.

Prawie 13 zbiórek w każdym meczu dostarcza Asseco Gdynia Ovidijus Galdikas i jest tym samym liderem nie tylko swojego zespołu, ale również przewodzi całej ligowej stawce. Trzecie miejsce natomiast przypada Amerykaninowi Kevinowi Johnsonowi, który średnio zbiera nieco ponad 10 zbiórek na mecz. W sobotę w Kutnie dojdzie do pojedynku obu zawodników, gdyż Polfarmex Kutno podejmie Asseco.
[ad=rectangle]
- Dla mnie osobiście ten mecz to nie jest pojedynek Johnsona z Galdikasem. Przede wszystkim chodzi o to, że każdy z nas koncentruje się na tym, co może dać zespołowi, a co może przełożyć się na zwycięstwo drużyny - mówi Johnson, dodając - Ja, będąc na parkiecie, chcę zebrać jak najwięcej piłek, bo wiem, że to jest moja najsilniejsza strona, a każda zbiórka to jedna akcja więcej dla mojego zespołu i mniej dla rywala.

Co ciekawe, jeśli chodzi o rekord zbiórek w sezonie, obu koszykarzy godzi inny Amerykanin, Darrell Harris, który przeciwko Stelmetowi zebrał 19 piłek. Galdikas miał dotychczas najwięcej 18 "desek", a Johnson - 17.

- Kiedy wiesz, że masz naprzeciwko siebie gracza, który również jest mocny w tym elemencie co ty, to wówczas nie możesz spuszczać z niego oczu. Na pewno będę starał się kontrolować, gdzie on jest na parkiecie i jak ustawia się do zbiórki, tym bardziej, że jest wyższy ode mnie - tłumaczy Johnson.

Trenerzy często podkreślają wagę zbiórek w kontekście zwycięstwa lub porażki w danym meczu. Co ciekawe, z tą opinią, że walka na tablicach to kluczowy element każdego spotkania, nie do końca zgadza się Amerykanin z Polfarmexu.

- Nie chciałbym punktować tylko jednego elementu, bo tak naprawdę wszystkie małe rzeczy, które robisz na parkiecie, są ważne. Wygrywasz, bo jesteś lepszy, nie tylko w zbiórkach. Po prostu jesteś lepszy, również w innych elementach. Nawet jak przegrasz zbiórki, to i tak masz szansę na zwycięstwo. Z drugiej strony jednak, każda piłka w twoich rękach to dodatkowa szansa na zdobycie punktów i jednocześnie piłka mniej, a więc akcja mniej, dla twoich przeciwników - mówi Johnson.

Polfarmex przegrał dwa ostatnie mecze: ze Śląskiem Wrocław u siebie i z AZS Koszalin na wyjeździe. Z pozytywnego bilansu 3-2 zostały już zatem wspomnienia i drużyna od kilku tygodni walczy o czwartą ligową wygraną. - Kluczem będzie zatrzymanie ich zespołowego grania. Musimy zmusić ich do tego, by podejmowali akcje indywidualne. No i sami musimy grać zespołowo, nawet jeśli coś nie będzie szło po naszej myśli. Jeśli spełnimy te dwa warunki, będziemy blisko wygranej - kończy Amerykanin.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.