Oglądalność ligi wzrosła - rozmowa z Jackiem Jakubowskim, prezesem Polskiej Ligi Koszykówki

- Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony z nowej formuły ligi. Jest przyzwoita frekwencja w halach, a do tego wzrosła oglądalność - mówi nam Jacek Jakubowski, szef PLK.

W tym artykule dowiesz się o:

[b]

Karol Wasiek: Jak się panu podoba Tauron Basket Liga w nowej formule?[/b]

Jacek Jakubowski: Nie będę ukrywał, że miałem pewne obawy, jak sprawdzi się formuła 16-zespołowej ligi. Na dzień dzisiejszy jestem z takiej formuły ligi zadowolony. Jest przyzwoita frekwencja w halach. Mamy do czynienia z nowymi ośrodkami, w których są duże obiekty. Cieszy fakt, że nie obracamy się w orbicie tych samych zespołów, które cały czas uczestniczą w rozgrywkach. Więcej się o lidze pisze w mediach, co powoduje, że jest większy ekwiwalent reklamowy dla sponsorów ligi, jak i klubowych.

Jak pan ocenia poziom sportowy?

- Poziom sportowy jest dość zróżnicowany. Trudno wytłumaczyć fakt, że jednego dnia ekipa Jeziora przegrywa wyraźnie, a drugiego potrafi sprawić niespodziankę i wygrać w Gdyni. Liga jest zaskakująca, są emocje, nieprzewidywalne wyniki. Nie ma murowanych faworytów w poszczególnych spotkaniach. Na pewno do mistrzostwa w tej chwili najbliżej ekipom, które występują na europejskich parkietach, ale bardzo dobrze spisuje się także koszaliński AZS.

[ad=rectangle]

Czego się pan najbardziej obawiał?

- Zawsze są obawy, że coś się nie sprawdzi - chociażby, że frekwencja będzie niska, czy będzie niski poziom sportowy. Takie obawy miałem, ale te czynniki są w chwili obecnej są na poziomie satysfakcjonującym. Bardzo ważnym elementem jest fakt, że wzrosła nam oglądalność telewizyjna. Wszystkie mecze kształtują się na poziomie od 40 do 60 tysięcy. To jest kolejny krok do przodu.

Mimo że godzina meczu telewizyjnego się nie zmieniła...

- Przed sezonem zastanawiałem się nad tym, czy nie warto byłoby zmienić godziny meczu telewizyjnego. Mieliśmy takie plany, żeby zamienić ją na 12:45 bądź 15:00. Jednakże wspólnie z Polsatem doszliśmy do wniosku, że lepiej pozostawić godzinę 20:00. Chcemy utrzymać pewne przyzwyczajenia kibica. Aczkolwiek mamy świadomość, że o godzinie 20:00 jest duża konkurencja z innymi programami rozrywkowymi.

Poziom Tauron Basket Ligi rośnie?
Poziom Tauron Basket Ligi rośnie?

Ostatnio mecz Trefla ze Stelmetem był pokazywany w Polsacie Sport News o godzinie 15:00. Czego było to wynikiem?

- Mecz Trefla ze Stelmetem, był rozgrywany w trakcie spotkań eliminacyjnych do piłkarskich mistrzostw Europy. Stacja Polsat miała zaplanowane transmisje piłkarskie i byliśmy zmuszeni do zmiany.

Jaką by pan preferował godzinę meczu telewizyjnego?

- Ja jestem zwolennikiem godziny 17:30 bądź 18:00. O 20:00 w niedzielę jest zbyt duża konkurencja z innymi programami. To wpływa negatywnie na wynik oglądalności. Tutaj godzina ma istotne znaczenie. Co innego jak gra reprezentacja Polski. Wówczas jest ona jakby w orbicie zainteresowań wszystkich kibiców.

W tym sezonie żadnych zmian pod tym względem nie będzie?

- Nie. Decyzja Polsatu była taka, żeby w tym sezonie godzina meczu telewizyjnego pozostała bez zmian.

Komentarze (9)
avatar
Rzemiosło
28.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zróbcie coś z emocje TV bo to prawdziwy niewypał! 2 razy już transmisje meczu odwołali!! 
avatar
eeeee
28.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Na pewno do mistrzostwa w tej chwili najbliżej ekipom, które występują na europejskich parkietach, ale bardzo dobrze spisuje się także koszaliński AZ" - dobrze wiedzieć,że pozycja nr 5 w tabel Czytaj całość
avatar
wąż
28.11.2014
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Piszę do redaktorów z tego portalu!Czemu nie zrobicie wywiadu z Waldemarem Łuczakiem?Jest duzo spraw do wyjaśnienia, taki wywiad może być ciekawym kąskiem dla fanów basketa 
avatar
wąż
28.11.2014
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Aby jeszcze zwiększyć ogladalność należy z ligi wykluczyć tych co rok w rok psują wizerunek koszykówkiw Polsce.Doskonale wiemy o kogo chodzi!!!!!!!!!! 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.