Jak I-ligowe kluby radzą sobie w social media?

Szeroko rozumiany marketing oraz obecność w mediach społecznościowych odgrywa coraz większe znaczenie w sporcie. Sprawdziliśmy jak na tym polu radzą sobie I-ligowe zespoły.

Social Media stały się w ostatnich latach ważnym źródłem przepływu informacji między klubami sportowymi, dziennikarzami a kibicami. Coraz większe znaczenie ma w dzisiejszym sporcie nie tylko sama obecność na portalach społecznościowych, ale przede wszystkim liczba popularnych "lajków" czy "followersów". Jak na tym polu odnajdują się kluby z zaplecza Tauron Basket Ligi?
[ad=rectangle]
Liderem pod względem popularności w I lidze jest bez wątpienia Legia Warszawa. Znana marka klubu jest magnesem nie tylko dla samych kibiców koszykówki, ale także piłki nożnej czy innych sekcji sportowych. Klub z Warszawy bardzo dobrze odnajduje się w komunikacji z kibicami, którzy w trakcie sezonu dostają wiele informacji o swoim zespole. Proces "Odrodzenia Potęgi" przyciąga uwagę fanów z całej Polski, którzy na Facebooku czy Twitterze na bieżąco śledzą poczynania legionistów. Przypomnijmy również, iż w poprzednim sezonie wiele meczów Legii w I lidze pokazywała stacja Orange Sport.

Bardzo dobrze na tym polu radzi sobie również Miasto Szkła Krosno, które bardzo dba o kontakty z kibicami oraz sponsorami. - Krośnieńska drużyna ma pierwszą w Polsce aplikację mobilną zintegrowaną z multimedialnym serwisem www oraz z aktywnymi kanałami social media czyli Facebookiem i YouTubem. Nigdy wcześniej kibice koszykówki nie mogli głosować za pomocą aplikacji na MVP meczu, tym samym odpowiedzieliśmy na potrzeby kibiców, którzy są dla nas bardzo ważni i robimy wszystko, żeby ich grono stale się powiększało - mówi Jakub Hajduk, Dyrektor ds. Marketingu w Just For Sport Marketing Sportowy, odpowiedzialny za marketing w klubie z Krosna.

- Każdy mecz w sezonie zasadniczym od sezonu 2013/2014 dedykowany jest jednemu sponsorowi. Identyfikacja wizualna pod sponsora na każdy mecz składa się z plakatu, folderu meczowego oraz bannerów na stronę www i na dedykowane wydarzenie na Facebooku. Podczas Play-off w Krośnie od finału 2013 roku z WKS Śląskiem trwa akcja Białe Szaleństwo, gdzie podobnie jak na meczach NBA cała hala ubiera się w jednym kolorze, żeby jeszcze bardziej zjednoczyć się ze swoją drużyną w walce o medale. Za kompleksową komunikację marketingową odpowiedzialne jest Just For Sport Marketing Sportowy - dodał.

Na uwagę zasługują również między innymi zespoły z Bydgoszczy, Łańcuta oraz Prudnika, które skupiają liczne grono fanów. Co ciekawe, jest duża szansa, iż kibice Pogoni zobaczą wszystkie domowe mecze swojej drużyny w internecie. Przypomnijmy, iż w przeszłości byliśmy już świadkami wielu darmowych transmisji internetowych I ligi. Kilkanaście miesięcy temu TV Podkarpacka pokazywała wybrane mecze Miasta Szkła Krosno czy Sokoła Łańcut.

Na chwilę obecną na zapleczu Tauron Basket Ligi mamy kilka zespołów, które gorzej radzą sobie w social media. W nowym sezonie są cztery drużyny, które nie posiadają jeszcze 1000 lajków na oficjalnym fan page'u klubu. Najbliżej celu jest Siedlecki Klub Koszykówki, który w ostatnich miesiącach na polu marketingowym radzi sobie zdecydowanie lepiej.

Jak I-ligowe kluby radzą sobie w social media? (liczba lajków na Facebooku, ilość obserwujących na Twitterze):
Legia Warszawa 10904, 1603
Miasto Szkła Krosno 3050, brak
Astoria Bydgoszcz 2713, 249
meritumkredyt Pogoń Prudnik 2583, 246
PTG Sokół Łańcut 2333, brak
GTK Gliwice 2021, 36
Biofarm Basket Poznań 1708, 176
KSK Noteć Inowrocław 1794, brak
KS Spójnia Stargard Szczeciński 1601, 25
GKS Tychy 1348, 1772 **
SKK Siedlce 946, 74
MKS Znicz Basket Pruszków 542, 169
Zetkama Doral Nysa Kłodzko 681, brak
AZS AWF Mickiewiacz Romus Katowice 609, brak
ACK UTH Rosa Radom *
WKS Śląsk Wrocław *

*   Rezerwy Śląska Wrocław oraz Rosy Radom nie posiadają oddzielnych kont w mediach społecznościowych.
** Oficjalny profil GKS Tychy - sekcji hokeja, piłki nożnej oraz koszykówki.

Źródło artykułu: