Jak I-ligowe kluby radzą sobie w social media?

Szeroko rozumiany marketing oraz obecność w mediach społecznościowych odgrywa coraz większe znaczenie w sporcie. Sprawdziliśmy jak na tym polu radzą sobie I-ligowe zespoły.

Social Media stały się w ostatnich latach ważnym źródłem przepływu informacji między klubami sportowymi, dziennikarzami a kibicami. Coraz większe znaczenie ma w dzisiejszym sporcie nie tylko sama obecność na portalach społecznościowych, ale przede wszystkim liczba popularnych "lajków" czy "followersów". Jak na tym polu odnajdują się kluby z zaplecza Tauron Basket Ligi?
[ad=rectangle]
Liderem pod względem popularności w I lidze jest bez wątpienia Legia Warszawa. Znana marka klubu jest magnesem nie tylko dla samych kibiców koszykówki, ale także piłki nożnej czy innych sekcji sportowych. Klub z Warszawy bardzo dobrze odnajduje się w komunikacji z kibicami, którzy w trakcie sezonu dostają wiele informacji o swoim zespole. Proces "Odrodzenia Potęgi" przyciąga uwagę fanów z całej Polski, którzy na Facebooku czy Twitterze na bieżąco śledzą poczynania legionistów. Przypomnijmy również, iż w poprzednim sezonie wiele meczów Legii w I lidze pokazywała stacja Orange Sport.

Bardzo dobrze na tym polu radzi sobie również Miasto Szkła Krosno, które bardzo dba o kontakty z kibicami oraz sponsorami. - Krośnieńska drużyna ma pierwszą w Polsce aplikację mobilną zintegrowaną z multimedialnym serwisem www oraz z aktywnymi kanałami social media czyli Facebookiem i YouTubem. Nigdy wcześniej kibice koszykówki nie mogli głosować za pomocą aplikacji na MVP meczu, tym samym odpowiedzieliśmy na potrzeby kibiców, którzy są dla nas bardzo ważni i robimy wszystko, żeby ich grono stale się powiększało - mówi Jakub Hajduk, Dyrektor ds. Marketingu w Just For Sport Marketing Sportowy, odpowiedzialny za marketing w klubie z Krosna.

- Każdy mecz w sezonie zasadniczym od sezonu 2013/2014 dedykowany jest jednemu sponsorowi. Identyfikacja wizualna pod sponsora na każdy mecz składa się z plakatu, folderu meczowego oraz bannerów na stronę www i na dedykowane wydarzenie na Facebooku. Podczas Play-off w Krośnie od finału 2013 roku z WKS Śląskiem trwa akcja Białe Szaleństwo, gdzie podobnie jak na meczach NBA cała hala ubiera się w jednym kolorze, żeby jeszcze bardziej zjednoczyć się ze swoją drużyną w walce o medale. Za kompleksową komunikację marketingową odpowiedzialne jest Just For Sport Marketing Sportowy - dodał.

Na uwagę zasługują również między innymi zespoły z Bydgoszczy, Łańcuta oraz Prudnika, które skupiają liczne grono fanów. Co ciekawe, jest duża szansa, iż kibice Pogoni zobaczą wszystkie domowe mecze swojej drużyny w internecie. Przypomnijmy, iż w przeszłości byliśmy już świadkami wielu darmowych transmisji internetowych I ligi. Kilkanaście miesięcy temu TV Podkarpacka pokazywała wybrane mecze Miasta Szkła Krosno czy Sokoła Łańcut.

Na chwilę obecną na zapleczu Tauron Basket Ligi mamy kilka zespołów, które gorzej radzą sobie w social media. W nowym sezonie są cztery drużyny, które nie posiadają jeszcze 1000 lajków na oficjalnym fan page'u klubu. Najbliżej celu jest Siedlecki Klub Koszykówki, który w ostatnich miesiącach na polu marketingowym radzi sobie zdecydowanie lepiej.

Jak I-ligowe kluby radzą sobie w social media? (liczba lajków na Facebooku, ilość obserwujących na Twitterze):
Legia Warszawa 10904, 1603
Miasto Szkła Krosno 3050, brak
Astoria Bydgoszcz 2713, 249
meritumkredyt Pogoń Prudnik 2583, 246
PTG Sokół Łańcut 2333, brak
GTK Gliwice 2021, 36
Biofarm Basket Poznań 1708, 176
KSK Noteć Inowrocław 1794, brak
KS Spójnia Stargard Szczeciński 1601, 25
GKS Tychy 1348, 1772 **
SKK Siedlce 946, 74
MKS Znicz Basket Pruszków 542, 169
Zetkama Doral Nysa Kłodzko 681, brak
AZS AWF Mickiewiacz Romus Katowice 609, brak
ACK UTH Rosa Radom *
WKS Śląsk Wrocław *

*   Rezerwy Śląska Wrocław oraz Rosy Radom nie posiadają oddzielnych kont w mediach społecznościowych.
** Oficjalny profil GKS Tychy - sekcji hokeja, piłki nożnej oraz koszykówki.

Komentarze (5)
ZnaFca Basketu
8.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
oj tam od razu prowokacja :)podzielam Twoje zdanie w kwestii lubelskiego Napoleona, ciekaw jestem jak on by sobie poradził na miejscu T ;) 
avatar
Senti
8.08.2015
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
W Prudniku fajnie się dzieje. 
avatar
method man
8.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kliknąłem Krosno,bo spodobał mi się pomysł z promocją jeden sponsor/ jeden mecz. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.