Suzuki I liga. Nowy sezon, płatne transmisje. Czyli jak zniechęcić kibica

Getty Images / Krzysztof Masztafiak / Sportowa Przygoda Śląskiego Piłkarza / Na zdjęciu: mecz Suzuki 1LM
Getty Images / Krzysztof Masztafiak / Sportowa Przygoda Śląskiego Piłkarza / Na zdjęciu: mecz Suzuki 1LM

Nowa sportowa platforma streamingowa InStat TV 24 września rozpocznie swoją działalność w Polsce. Na tej platformie w sezonie 2021/22 pojawią się mecze Energa Basket Ligi Kobiet oraz Suzuki 1 Ligi Mężczyzn.

W minionym sezonie transmisje ze wszystkich parkietów Suzuki 1LM realizowano poprzez bezpłatną platformę TVCOM.pl. To, jak i pozyskanie pierwszego w historii sponsora tytularnego ligi wydawało się dobrym krokiem w kierunku popularyzacji i rozwoju tego szczebla rozgrywek.

Tym razem, prawa do emisji na co najmniej 2 sezony pozyskała platforma InStat TV.

- Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy z InStat TV dostęp do transmisji naszych rozgrywek będzie łatwiejszy także dla kibiców z innych krajów. Razem z InStat TV planujemy stopniowo rozwijać jakość transmisji meczowych, tak by zapewnić kibicom maksymalnie atrakcyjny produkt - nadmienił w oficjalnym komunikacie prezes PZKosz, Radosław Piesiewicz.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: siatkarze grają nie tylko w Europie! Co za akcja

InStat TV będzie można oglądać dzięki stronie internetowej www.instat.tv, a niebawem także za pomocą dedykowanej aplikacji na tabletach, telefonach komórkowych oraz w ofercie tzw. Smart TV. Światowy lider statystyk sportowych oferuje obecnie swoim klientom (klubom, federacjom ligom, agencjom, sportowcom) zaawansowane platformy statystyczne oraz raporty analityczne w obszarze koszykówki i innych dyscyplin. Relacje na żywo z wydarzeń sportowych to naturalne rozszerzenie tego, czym jest InStat.

Mecze z zaplecza ekstraklasy będą produkowane w dwóch standardach, z użyciem jednej lub czterech kamer, z pełną grafiką obejmująca wynik i czas gry oraz z komentarzem. O ile sam produkt rzeczywiście wydaje się być atrakcyjny i innowacyjny, należy nadmienić, że dostępność do niemal wszystkich spotkań - z wyjątkiem jednego w tygodniu, do realizacji którego poszukuje się osób do przesyłania strumieniowego ze swoich smartfonów - będzie w formie zamkniętej, z co najmniej trzema rodzajami pakietów do wyboru: pojedynczy mecz (w cenie 9 zł), pakiet klubowy (99 zł za sezon lub 15 zł miesięcznie) oraz pakiet ligowy (199 zł za cały rok lub 19 zł miesięcznie). To natomiast, biorąc pod uwagę znikomą popularność rozgrywek, być może w mniemaniu PZKosz wydaje się być korzystnym rozwiązaniem, tak dla kibica, którego wręcz należałoby zachęcić do śledzenia pierwszoligowych zmagań, już niekoniecznie.

Pierwszy odbiór, zgodnie z przewidywaniami, nie jest zbyt pozytywny. Tak, jak brak ogólnodostępnych przekazów ze spotkań nie byłby zaskakujący w Energa Basket Lidze, na jej zapleczu zdecydowanie jest. I chociaż mówi się, co nie ulega dyskusji, że za jakość się płaci, czy mamy gwarancję tej jakości? Bo poza nielicznym zainteresowaniem, trzeba brać poprawkę na warunki, jakie panują w niektórych klubach i ich halach, a te z pewnością wykraczają poza oczekiwania i wszelkie standardy. Co więcej, samo to, może być dość problematyczne dla klubów, które mają swoje zobowiązania względem partnerów, których interesuje to, ile osób zobaczy ich logo podczas transmisji - a ta liczba, najprawdopodobniej drastycznie spadnie.

Mimo że już z poprzednim sezonem wiązano o wiele większe nadzieje - bo sponsor tytularny, dedykowana strona, kanały w social mediach (chciałoby się rzec: w końcu!), zmiany okazały się ledwie zauważalne dla ogółu, choć trudno powiedzieć, czy nie zaprzeczą przedstawiciele klubów, patrząc na coraz dłuższą i bardziej wymagającą listę z wytycznymi "z góry". Chyba, że rewolucje te miały opierać się w większości na udostępnianiu wyników, komunikatów, sporadycznych skrótów oraz tego, co przygotowały kluby we własnym zakresie. Zatem, czy zamykanie ligi dla kibica wpłynie pozytywnie na rozwój ligi - skoro dotychczas nie została ona dobrze opakowana i sprzedana marketingowo - i pozwoli zaskarbić sobie jego sympatię? Niestety, można mieć wątpliwości.

Zobacz także: Pierwszy camp koszykówki 3x3 dla dzieci. "Tutaj należy szukać przyszłych mistrzów olimpijskich"
QUIZ. Suzuki 1LM przed nowym sezonem - sprawdź swoją wiedzę

Komentarze (2)
avatar
grubas ket
17.09.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Słusznie prawicie, komuś z pazerności łuski na oczach wyrosły irzepa w uszach. Szybko okaże się , że to przestrzelone osobiste. 
avatar
Szef na worku
17.09.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ciekawe ilu będzie chętnych na rosyjską platformę. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.