Psycholog kadry ujawnia. "Rekomendacje, by się odcinać"

PAP / Adam Warżawa / Na zdjęciu: Ewa Swoboda i Magdalena Stefanowicz podczas sztafety 4x100 m na ME w Rzymie (Polki nie ukończyły biegu)
PAP / Adam Warżawa / Na zdjęciu: Ewa Swoboda i Magdalena Stefanowicz podczas sztafety 4x100 m na ME w Rzymie (Polki nie ukończyły biegu)

Polscy lekkoatleci zakończyli mistrzostwa Europy w Rzymie z sześcioma medalami na koncie. Za kilka tygodni powalczą na igrzyskach olimpijskich w Paryżu. Przed kluczową imprezą głos zabrał - w rozmowie z TVP Sport - Grzegorz Więcław, psycholog kadry.

Natalia Kaczmarek (bieg na 400 m) i Wojciech Nowicki (rzut młotem) sięgnęli po złoto. Ewa Swoboda (100 m) oraz Anita Włodarczyk (rzut młotem) zdobyły srebro, zaś Pia Skrzyszowska (100 m przez płotki) i Michał Haratyk (pchnięcie kulą) stanęli na najniższym stopniu podium.

Tak przedstawia się dorobek reprezentacji Polski na zakończonych w środę lekkoatletycznych mistrzostwach Europy w Rzymie. - Liczyliśmy na dużo więcej. Sześć medali nie pozwala uznać tych zawodów choćby za zadowalające - przyznał wiceprezes PZLA Sebastian Chmara w rozmowie z WP SportoweFakty (więcej TUTAJ>>).

Dla Biało-Czerwonych był to ważny sprawdzian przed zbliżającymi się igrzyskami olimpijskie w Paryżu. Na nich oczekiwania wobec polskich lekkoatletów będą spore. Wystarczy przypomnieć, że na poprzednich igrzyskach, w Tokio, w tej dyscyplinie zdobyliśmy aż dziewięć medali, w tym cztery złote.

ZOBACZ WIDEO: Zachwyty nad urodą Joanny Jóźwik. "Moje osiągnięcia są sprawą drugorzędną?"

O tym, jak przygotować się mentalnie do występu w Paryżu, opowiedział w rozmowie z TVP Sport Grzegorz Więcław, jeden z psychologów polskiej kadry. Podkreślił on, że przy okazji imprez mistrzowskich sugeruje lekkoatletom radykalny krok - odcięcie się od mediów społecznościowych. Zauważa bowiem, że słowa sportowców bywają przekręcane, później w sieci pojawia się hejt i problem gotowy.
 
- Dotyka ich to. Dodatkowo często takie sytuacje prowokują lawinę różnych komentarzy, a nierzadko też hejtu. Dlatego moje rekomendacje na imprezy mistrzowskie są takie, by odcinać się od social mediów. Jednak to coraz trudniejsza kwestia, bo sportowcy nie tylko żyją w social mediach, ale też często żyją z nich - wyjaśnia Grzegorz Więcław w rozmowie ze sport.tvp.pl.

Zdaniem psychologa kadry najlepszym rozwiązaniem byłoby zatrudnienie przez sportowca osoby, która prowadziłaby jego profile w mediach społecznościowych.

- Kogoś, kto się tym zajmie i przesieje wiadomości i komentarze. Nie każdy jednak może sobie na to pozwolić - przyznaje Więcław.

Igrzyska olimpijskie w Paryżu odbędą się w dniach 26 lipca - 11 sierpnia 2024 r.

Czytaj także: Zdobyła medal i nagle opuściła reprezentację. Już wiadomo, co się stało
Czytaj także: Porażka kadry Polski. "Dawno nie mieliśmy tak słabej sytuacji"

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.