Przypomnijmy, że w czerwcu bieżącego roku Kuchnia Vikinga podpisała dwuletnią umowę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, wskutek czego firma uzyskała możliwość posługiwania się tytułem „Oficjalnego Cateringu Dietetycznego Reprezentacji Polski”. Dodatkowo firma zadeklarowała chęć aktywnego uczestnictwa w projektach promujących świadome i zdrowe odżywianie dzieci i młodzieży trenujących piłkę nożną. Stąd od czerwca tego roku Kuchnia Vikinga posługuje się także tytułem „Sponsora Strategicznego Polskiej Piłki Dziecięcej i Młodzieżowej”.
To właśnie było podstawą do stworzenia projektu pt. „Głodni sukcesu”, do którego marka zaprosiła jednego z najbardziej rozpoznawalnych dietetyków w kraju – Jakuba Mauricza. Jego doświadczenie i autorytet są wyjątkowe, a na przestrzeni lat odpowiadał on za opiekę wielu sportowców: m.in. Joanny Jędrzejczyk, Krzysztofa Piątka czy Zbigniewa Bartmana.
W ramach inicjatywy Vikingowie przeprowadzą cykl warsztatów na Akademii Młodych Orłów i makroregionalnych zgrupowaniach kadr wojewódzkich. Zajęcia, które już się odbyły, spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem uczestników. W kreatywnych zajęciach prowadzonych przez Jakuba Mauricza, na przestrzeni kolejnych miesięcy, weźmie jeszcze udział prawie 400 uzdolnionych sportowców z całej Polski. Vikingowie wierzą, że przy pomocy autorytetu w zakresie żywienia i suplementacji, będą w stanie przekonać najmłodszych do kierowania się dobrymi nawykami i wyborami, co w przyszłej karierze piłkarza jest bezapelacyjnie istotne.
- Nasze zaangażowanie w rozwój dzieci i młodzieży nie wzięło się znikąd. Sam aktywnie trenowałem piłkę nożną od najmłodszych lat i było to coś, bez czego nie mogłem żyć.
Razem z kolegami oglądaliśmy wszystkie mecze, wieszaliśmy plakaty swoich idoli na ścianach w pokoju. Zawsze mieliśmy piłkę przy sobie, nawet jeżeli nie było w okolicy boiska, to improwizowaliśmy i tworzyliśmy bramki z plecaków. Czas na granie był zawsze, ale jedno trzeba przyznać – nikt z nas wtedy nie myślał o tym, że kondycja jest zależna zarówno od aktywności, jak i tego, co jemy. Dostęp do internetu był ograniczony, a w prasie gloryfikowano sportowców za wyniki. Nie przypominam sobie, żeby ktoś wspominał o tym, jak dużą rolę w karierze piłkarzy odgrywa to, co znajduje się na talerzu. Dziś żyjemy inaczej, mamy wiedzę i możliwości do tego, by szlifować talenty od samego początku.. Dlatego poprosiłem Jakuba Mauricza o pomoc w przekazaniu tej wiedzy w atrakcyjny i przyswajalny sposób dzieciom i młodzieży. Jako Oficjalny Sponsor Reprezentacji Polski czujemy, że w naszym obowiązku jest to, by młodymi sportowcami się po prostu zaopiekować.– mówi Łukasz Dawidziuk, Prezes Kuchni Vikinga.
Głównym założeniem projektu „Głodni sukcesu” jest podanie zweryfikowanej i podstawowej wiedzy z zakresu edukacji żywieniowej dla dzieci i młodzieży biorących udział w Programie Certyfikacji stworzonym przez Polski Związek Piłki Nożnej. Kuchnia Vikinga jest pierwszą prywatną firmą, która objęła wsparciem tę inicjatywę.
- Jesteśmy przekonani, że zdrowa i zbilansowana dieta jest nieodłącznym elementem kariery sportowca. W zasadzie podobnymi wartościami kierujemy się przy produkcji naszego cateringu. W dobie fake newsów i ogromnej ilości niezweryfikowanych treści postawiliśmy
sobie jeden zasadniczy cel – przekazać dzieciom uczestniczącym w Akademii Młodych Orłów i zgrupowaniach kadr wojewódzkich sprawdzone i konkretne treści, które przyczynią się do sukcesu tej młodzieży. Chcemy aby dobre nawyki i wybory stały się nieodłącznym elementem życia młodych sportowców. Niewykluczone, że w przyszłości rozwiniemy nasz projekt, bo zdajemy sobie sprawę, że w naszym kraju potencjał piłki nożnej jest ogromny. Głęboko wierzymy, że połączenie odpowiedniej diety i treningów przyczyni się do tego, że za kilka lat będziemy oglądać dużo lepszą kadrę niż dotychczas. – dodaje Dawidziuk.
W ramach projektu „Głodni sukcesu” zostanie wyedukowanych kilkaset dzieci.
Facebook: https://www.facebook.com/Kuchniavikinga
Instagram: https://www.instagram.com/kuchniavikinga/