Ambitne plany VW Racing Polska

 / Znicz
/ Znicz

Kierowcy zgłoszeni przez Volkswagen Racing Polska w nadchodzącym sezonie wystartują w Wyścigowych Mistrzostwach Polski i Europy Centralnej, rozgrywanych na torach Polski, Węgier, Czech i Słowacji. Dzięki temu kibice będą mogli zobaczyć rywalizację o najwyższe pozycje na podium sportowego Scirocco TSI z wieloma konkurentami, takimi jak na przykład Porsche.

W tym artykule dowiesz się o:

Scirocco jest wyposażone w silnik TSI o pojemności dwóch litrów oraz mocy 401 KM i dzięki wadze zaledwie 980 kg dysponuje doskonałymi osiągami. W klasie samochodów zasilanych silnikami Diesla wystartuje VW Jetta TDI Power, który w swojej grupie ma bardzo duże szanse na odniesie końcowego sukcesu.

Dwukrotne z rzędu zwycięstwo oraz dominacja Touaregów TDI w Radzie Dakar, triumfy bolidów Audi z silnikami wysokoprężnymi w LeManes oraz zwycięstwo Seata Leona TDI w serii WTCC udowodniły jak wielki potencjał tkwi w technologii TDI, promowanej przez koncern Volkswagen.

Największym z przedsięwzięć Volkswagen Racing Polska w sezonie 2010 jest zgłoszenie polskiego kierowcy do fabrycznego Pucharu Scirocco, który będzie rozgrywany na europejskich torach z udziałem zawodników z całego świata.

Puchar Scirocco będzie towarzyszył wyścigowej serii DTM. Oprócz 25 zgłoszonych do zawodów kierowców, w

każdej rundzie wystartuje pięciu zawodników, którzy odnieśli wiele sukcesów w sporcie motorowym. Będą to byli mistrzowie Formuły 1, DTM oraz rajdów.

Warto podkreślić, że pucharowy Volkswagen Scirocco zasilany jest gazem CNG. Stanowi to potwierdzenie, że sporty motorowe można pogodzić z dbałością o środowisko. W Scirocco R Cup wystartuje dwóch Polaków: Adam Gładysz oraz Maciej Steinhof.

Komentarze (0)