67. Rajd Polski: To nasz wielki sukces - komentarze na mecie

Kajetan Kajetanowicz wraz z Jarosławem Baranem (Subaru Impreza) wygrali 67. Rajd Polski, trzecią rundę mistrzostw Europy i mistrzostw Polski. Dla załogi Subaru Poland Rally Team to drugie z rzędu zwycięstwo w Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Rajd Polski

W tym artykule dowiesz się o:

Jarosław Baran ma już na swoim koncie triumf w Rajdzie Polski (2002 rok w parze z Januszem Kuligiem), ale dla Kajetana Kajetanowicza to pierwsza w karierze wygrana w tej prestiżowej imprezie. Dzięki temu sukcesowi kierowca z Ustronia awansował na pozycję lidera w klasyfikacji Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Dodatkowo dzięki zgłoszeniu do Rajdowych Mistrzostw Europy zdobył on w Mikołajkach 37 punktów i od razu wbił się na trzecie miejsce w klasyfikacji czempionatu starego kontynentu.

Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i jednocześnie pierwsze w klasyfikacji drugiego dnia zajęła para Michał Sołowow/Maciej Baran (Ford Fiesta S2000). Dla kielecko-krakowskiego duetu to również najlepsza w karierze lokata w Rajdzie Polski. Sołowow z Baranem z zaledwie jednopunktową stratą do Kajetanowicza i Barana zajmują drugie miejsce w Platinum RSMP po trzech rundach.

Niemal do samego końca trwała zacięta walka o trzecią lokatę pomiędzy Tomaszem Kucharem (Peugeot 207 S2000), a liderem Rajdowych Mistrzostw Europy, Lucą Rossettim. Ostatecznie szybszy był reprezentant teamu Peugeot Sport Polska, który wygrał z Włochem zarówno w klasyfikacji generalnej oraz klasyfikacji dnia. Niestety wrocławianin stracił pozycję lidera w klasyfikacji Platinum RSMP, którą zajmował po dwóch rundach.

Ponad 250 kilometrów oesowych okazało się bardzo ciężką próbą dla wielu zawodników. Rajdu nie ukończyło wielu faworytów na czele z Bryanem Bouffier (Peugeot 207 S2000) oraz Michałem Kościuszką (Skoda Fabia S2000). W samochodach obu kierowców zawiódł silnik. Na przedostatniej próbie z rajdem pożegnał się Leszek Kuzaj, który dachował swoją Skodą Fabią S2000. Obaj zawodnicy Orlen Teamu, Krzysztof Hołowczyc i Szymon Ruta ukończyli rajd tylko dzięki systemowi SupeRally. Po gruntownej wymianie zawieszenia w Peugeocie S2000 z nr 10, popularny Hołek zdołał wywalczyć trzecie miejsce w klasyfikacji drugiego dnia.

W Citroen Racing Trophy po raz trzeci z rzędu niepokonani byli bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie, którzy o ponad pięć minut wyprzedzili drugich w klasyfikacji Jana Chmielewskiego z Robertem Hundlą.

Tradycyjnie Rajd Polski cieszył się ogromnym zainteresowaniem kibiców. Jak zwykle w Mikołajkach dopisała piękna, słoneczna pogoda.

Komentarze zawodników

Kajetan Kajetanowicz: Zwyciężyć w tak prestiżowej oraz trudnej imprezie i przy takiej konkurencji to wielki sukces. Zwłaszcza, że przed rozpoczęciem zawodów nie byłem faworytem. Walka na trasie była niesamowita.

Michał Sołowow: Przy takiej konkurencji zdobycie drugiego miejsca oraz wygranie dnia to fantastyczny wynik. Jesteśmy bardzo zadowoleni.

Tomasz Kuchar: Cały rajd był generalnie ciężki. Myślę, że poziom, który zaprezentował Kajetan i Michał Sołowow był niesamowity. Nieskromnie powiem, że mamy w Polsce bardzo silną ligę, o czym świadczy dopiero czwarte miejsce Luki Rossettiego.

Maciej Oleksowicz: To był fantastyczny rajd. Podobnie jak wynik. Walczyliśmy z czołówką mistrzostw Europy i Polski, więc jesteśmy z siebie bardzo zadowoleni. Na sam koniec urwał się nam pasek alternatora, ale na szczęście dojechaliśmy do mety.

Luca Rossetti: To było dla mnie całkowicie nowe doświadczenie. Rajd był zupełnie inny od tych, w których zwykle startuję. Jestem zadowolony z wyniku. Najważniejsze jest utrzymanie prowadzenia w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy.

Krzysztof Hołowczyc: Ostatnia pętla była wreszcie normalna. Niemal przez cały czas wydawało nam się, że jedziemy potwornie szybko, a czasy były kiepskie. Później się okazało, że mieliśmy kilka awarii – głównie z zawieszeniem. Gdy zmieniliśmy amortyzatory, wszystko było OK. To były nastawy zawieszenia, jakiego Kris Meeke używał w tegorocznym Rajdzie Kurytyby.

Liderzy rajdu

OS 1: Rossetti, Bouffier, Sołowow, OS 2: Rossetti, OS 3-7: Bouffier, OS 8-16: Kajetanowicz

Zwycięzcy odcinków specjalnych:

OS 1 Mikołajki 1 – Rossetti, Bouffier, Sołowow (ex aequo)

OS 2 Mikołajki 2 - Rossetti

OS 3 Jagodne 1 – Bouffier

OS 4 Syba 1 - Kajetanowicz

OS 5 Zalesie 1 - Bouffier

OS 6 Mikołajki 3 - Kuchar

OS 7 Jagodne 2 – Bouffier

OS 8 Syba 2 - Kajetanowicz

OS 9 Zalesie 2 - Sołowow

OS 10 Ławki 1 - Kajetanowicz

OS 11 Miłki 1 - Sołowow

OS 12 Kruklanki 1 - Sołowow

OS 13 Ławki 2 - Kajetanowicz

OS 14 Miłki 2 - Sołowow

OS 15 Kruklanki 2 - Kajetanowicz

OS 16 Mikołajki 4 - Kuchar

Średnia prędkość zwycięzcy:

104 km/h

Prowizoryczna klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Europy po trzech rundach:

1. Luca Rossetti – 103 pkt.

2. Luca Betti – 40 pkt

3. Kajetan Kajetanowicz – 37 pkt

4. Maciej Oleksowicz – 35 pkt

5. Corrado Fontana – 32 pkt

6. Michał Sołowow – 30 pkt

Prowizoryczna klasyfikacja Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po trzech rundach:

1. Kajetan Kajetanowicz – 100 pkt.

2. Michał Sołowow – 99 pkt.

3. Tomasz Kuchar – 95 pkt.

4. Leszek Kuzaj – 70 pkt.

5. Maciej Rzeźnik – 34 pkt.

= Sebastian Frycz – 34 pkt.

Źródło artykułu: